מבזקים

רשלנות קטלנית: נהג המשאית יישאר במאסר על גרימת מוות של 8 נוסעות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את הערעור שהגיש נהג המשאית סאלם אבו ע'אנם שהורשע בגרימת מותן ברשלנות של 8 נוסעות באוטובוס בתאונת דרכים קטלנית, אשר אירעה בפברואר 2015 בדרום. בית המשפט התיר על כנו את עונש המאסר של 7 שנים בפועל, לצד פסילה בפועל מהחזקת רישיון נהיגה למשך 20 שנים.

בית המשפט המחוזי, בדחותו את הערעור על גזר-דינו של בית-המשפט לתעבורה בבאר-שבע, הדגיש כי "הפגיעה הקשה וטרגית בעקרון קדושת החיים בנטילת חייהן של שמונת המנוחות, העונש שגזר בית המשפט קמא על המערער, נוכח רשלנותו הגבוהה ותוצאותיה המזעזעות והקשות של התאונה, גם אם איננו קל, הוא עונש בהחלט הולם, על כל רכיביו, ואין כל מקום להתערב בו".

התאונה שהתרחשה ב 2015 נגרמה עת הנאשם נהג במשאית כבדה והוביל עליה קלטרת, כלי חקלאי שנועד להפיכת קרקע, כאשר הקצה של הקלטרת בלט לתוך נתיב הנסיעה הנגדי. הנאשם הוביל את הקלטרת, תוך הפרת הוראות החוק המסדירות הובלה בטוחה של מטען חורג. כתוצאה מכך, הקצה של הקלטרת פגע בעוצמה וחדר לתוך הדופן השמאלית של האוטובוס, אשר נסע ממול למשאית. עקב כך, נגרם מותן המידי של 8 נוסעות האוטובוס שחזרו מתפילה בירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע (הרכב כבוד השופטת יעל רז לוי) קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות, שיוצגה ע"י עו"ד ואדים סיגל מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) וקבע כי המערער הפר כל תקנה והיתר אפשריים בקשר להובלת המטען החורג שבמהלכה קרתה התאונה. כמו כן, התקבלה עמדת הפרקליטות, לפיה "השיקול העיקרי בענישה בתיקי תאונות דרכים קטלניות עם נפגעים רבים, הוא עצמת הרשלנות של המערער, וזו גבוהה מאוד".

כאמור, בית המשפט המחוזי דחה את כל הטענות של הנאשם וקבע, כי "המערער אינו יכול לחלוק עם אחרים את אחריותו לתאונה, וכי ניסיונו להטיל את האחריות על כל גורם אחר פרט לעצמו – נהג המשאית שהוביל את המטען וגרם בנהיגתו לתאונה, הוא ניסיון כושל שיש לדחותו בשתי ידיים". עוד הוסיף בית המשפט כי "זלזולו של המערער בהוראות הבטיחות והתקנות, ואי שמירה עליהן קלה כחמורה, הביאה להתרחשות התאונה ולתוצאותיה המחרידות. אדם כמו המערער אינו צריך לנהוג ברכב לתקופה הארוכה, בוודאי לא ברכב כבד".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button