צרכנות

התקנת דשא סינטטי: המדריך המלא

קרדיט לתמונות PIXABAY

כולנו רוצים גינה ירוקה שתמיד נעים לשבת בה וליהנות מהאוויר הפתוח. אחד הצמחים הכי פופולריים בגינות הוא דשא. אבל הבעיה הגדולה בדשא היא שמדובר על צמח מפונק. הוא זקוק לטיפול בלתי פוסק, צריך להשקות, לדשן, ולכסח אותו כל הזמן, בקיצור – זה דורש המון אנרגיה והוצאות. הפתרון האידיאלי שגם ישאיר את החצר שלכם עם מרבד ירוק ונעים וגם לא ידרוש מכם זמן, אנרגיה, והוצאות, הוא התקנת דשא סינטטי.

מה סדר הפעולות של התקנת דשא סינטטי?

התקנת דשא סינטטי היא לא תהליך מורכב, אבל כדי שתדעו בדיוק מה היא כוללת, הכנו מדריך קצר. בשלב הראשון צריך להכין את הקרקע. לכן מרססים בחומרים שימנעו צמיחה של עשבים, מפנים את פני השטח מחצץ, אבנים, וכל דבר שעלול להפריע, ובשלב האחרון מפזרים חצץ מיוחד. החצץ נקרא שומשום, ומפזרים אותו בגובה של בערך 5 ס"מ. חשוב לוודא שמפזרים את השומשום בשיפוע, כדי שהדשא הסינטטי יתנקז. לאחר מכן מתקינים תוחמי דשא שמסמנים את הגבולות, ופורשים יריעה מיוחדת מעל השומשום שתמנע גדילה של צמחים. השלב הבא הוא בעצם השלב של התקנת דשא סינטטי. דשא סינטטי מגיע בגדלים אחידים, ולכן צריך לחתוך אותו לגודל המתאים. לאחר מכן מדביקים את החתיכות השונות אחת לשנייה, ומקבעים אותן לשטח. בשלב האחרון מבצעים הברשה של הדשא הסינטטי, כך שהוא יקבל מראה נעים.

איזה סוגי דשא סינטטי קיימים כיום בשוק?

חלק מהאנשים בטוחים שדשא סינטטי זה מוצר אחד, אבל תופתעו לגלות שיש סוגים שונים של דשא סינטטי בשוק. הכנו עבורכם סקירה קצרה של סוגי הדשא, כדי שתגיעו מוכנים לתהליך של התקנת דשא סינטטי, ותדעו באיזה מוצר לבחור. המשתנה הראשון קשור לחומרי הגלם. דשא סינטטי שמיוצר מסיבי ניילון הוא עמיד מאוד, ומתאים בעיקר למשטחים שיש עליהם הרבה תנועה ולחץ, למשל מגרשי משחקים. דשא סינטטי שמיוצר מסיבים של פוליפרופילן נחשב לפחות עמיד, אך המחיר שלו נמוך יותר. הוא מתאים בעיקר לחצרות בבתים פרטיים. דשא סינטטי שמיוצר מסיבים של פוליאתילן הוא הנפוץ ביותר. היתרון שלו הוא מראה ותחושה של דשא טבעי, לצד עמידות גבוהה. את הדשא הסינטטי הזה אפשר לפגוש בהמון בתים בארץ. חוץ מזה, יש גם גוונים שונים, כאשר ככל שהגוון בהיר יותר הדשא מתחמם פחות, תכונה משמעותית אם אתם אוהבים לרבוץ על הדשא או אם יש לכם ילדים וחיות מחמד. שימו לב גם לצפיפות ולגובה הסיבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך נשמור על הדשא הסינטטי שלנו לאורך זמן?

אז ביצענו התקנת דשא סינטטי, והבנו שחסכנו תחזוקת דשא אמיתי, אבל בכל זאת יש כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם כדי לשמור על הדשא הסינטטי ירוק ונעים. קודם כל, כדאי לשאוב או לטאטא את הדשא פעם בשבועיים, ואחרי זה גם לשטוף אותו עם מים. חוץ מהתחזוקה, הוא גם יהיה נקי יותר. בנוסף, כדאי להיזהר שלא ייפלו על הדשא אפר של סיגריות, או גחלים של נרגילה ומנגל, כי זה יכול להמיס את הדשא. בנוסף, אם אתם שוטפים את הבית אל תשפכו את המים החוצה, כי חומרי הניקוי שהשתמשתם בהם עלולים לפגוע בדשא.

סיכום

דשא סינטטי מאפשר לכם ליהנות מגינה ירוקה ונעימה, תוך חסכון במים, ובעיקר חסכון בזמן ובאנרגיה שדשא רגיל גובה ממכם. אז אחרי שאתם מבינים בדיוק את התהליך, ויודעים איך לשמור על דשא סינטטי, כל מה שנשאר לכם לעשות זה לקבל הצעת מחיר וליהנות מגינה ירוקה.

Back to top button