מבזקיםצבא וביטחון

אין שינוי בהוראות פ' העורף אך הרשויות המקומיות "נערכות לכל תרחיש"

דובר צה"ל מסר כי על אף החיסולים בביירות ובטהרן, כרגע (רביעי) אין שינויים במדיניות ההתגוננות בעורף, אך "במידה ויוחלט על שינוי כלשהו, נעדכן את הציבור באופן מיידי בפלטפורמות של צה״ל ופיקוד העורף." עם זאת, רוב הרשויות המקומיות פתחו את הבוקר בהערכת מצב ובמקומות מסוימים, כמו קצרין, גם בהוראות מקומיות, כגון סגירת הקאנטרי ואיסור להתקהל.

בהודעה מטעם המועצה מקומית קצרין נאמר: אחר הערכת מצב בשעה 7:45 של ראשי רשויות בגולן, יחד עם מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי, הוחלט על הצעדים הבאים: 1. מסגרות חינוך בקצרין ממשיכות כרגיל – ללא יציאה לשטחים פתוחים. 2. ⁠הסעות לחינוך ייצאו כרגיל. 3. קאנטרי קצרין – ייסגר כרגע. 4. אין אישור להשתמש במגרשי הכדורגל. 5. חל איסור להתקהל ללא בקרה וללא מרחב מוגן.

עיריית תל אביב-יפו מסרה הבוקר, כי העירייה "ערוכה לכל תרחיש. עם זאת נדגיש כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף בנושא התגוננות בשום תחום, כולל קייטנות, קהילה ותרבות. גורמי העירייה נמצאים בקשר ישיר ורציף באמצעות החמ"ל העירוני עם כל גופי הביטחון והחירום וערוכים לכל התפתחות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדוברות עיריית אשקלון נמסר: "לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב מצומצמת בהובלת ראש העיר, תומר גלאם, וגורמי החירום והביטחון. בעקבות ההתפתחויות, הנחה ראש העיר לתגבר את פריסת הכוחות בשטח הכוללת את יחידת הביטחון והשיטור העירוני בקרבת מוסדות חינוך וריכוזי קהל. חשוב להדגיש כי נכון לשעה זו, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף והשגרה בעיר נמשכת. יחד עם זאת, אנחנו עדיין במלחמה ולכן, חשוב להמשיך להקפיד על עירנות ודריכות גבוהה."

פיקוד העורף
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button