חדשות חוץמבזקים

קמלה האריס לאחר החיסול בביירות: לישראל יש זכות להגן על עצמה

קמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית ומועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, ענתה לשאלה בנוגע לפעולה הישראלי הלילה בביירות: "לישראל יש זכות להגן על עצמה, אני תומכת בזכות של ישראל להגן על עצמה מפני ארגוני טרור, וחיזבאללה זה בדיוק ארגון כזה". עם זאת היא הוסיפה: "לאחר שדברים אלה נאמרו, חייבים לנסות להגיע לפתרון דיפלומטי."

בפעולה אמר בביירות חוסל פואד שוכר, הרמטכ"ל של חיזבאללה. דובר צה"ל אישר בהודעה חריגה כי צה"ל ביצא את הפעולה והוסיף: "חיזבאללה הוא ארגון טרור שלא בוחל בהרג אזרחים, הוא גורר את לבנון וכל המזרח התיכון להסלמה". הדובר ציין כי שוכר היה אחראי על הירי למגד'ל שמס.

ארגון חיזבאללה הודיע באופן רשמי כי הבכיר בארגון, פואד שוכר, אכן שהה במבנה שהותקף בשכונת דאחיה בביירות, אך לא אישר את מותו. בהודעה מטעם הארגון נאמר כי הם פועלים לפינוי הריסות במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון יואב גלנט מסר בהודעה מטעמו: בפעולה קטלנית, מדויקת ומקצועית, כוחות צה״ל חיסלו הלילה את רמטכ״ל חיזבאללה. ידיו של 'סיד מחסן" (כינוי של פואד שוכר) מגואלות בדמם של ישראלים רבים, הלילה הוכחנו שהדם הזה איננו הפקר וכי אין מקום אליו נרתע מלהגיע, כדי לגבות מחיר כבד על פגיעה בישראל.

גלנט הוסיף: תודתי והערכתי העמוקה לצה״ל – לרמטכ״ל, למפקדים ולמבצעים – אנשי חיל האוויר והמודיעין. יכולתכם מקנה לנו ביטחון וגאווה, בזכותכם אנו יכולים לעמוד איתן נגד אויבנו ולהבטיח את המשך קיומנו.

קמלה האריס
צילום: Chris Carlson/AP Photo

Back to top button