חדשות הארץמבזקים

מועצת העיר אילת בכינוס חירום: הגדלת שינוע הנפט יגרום לאסון

ראש עיריית אילת – אלי לנקרי כינס היום (רביעי) את מועצת העיר לכינוס חירום על רקע האפשרות שביום ראשון הקרוב תעבור החלטת ממשלה שעניינה ביטול מדיניות אפס תוספת סיכון למפרץ אילת והגדלת שינוע הנפט דרך צנרת קצא״א, כולל הקמת נמל תזקיקים במפרץ אילת.

לדברי ראש העיר, מדובר בהחלטה הרת גורל והרת אסון לעיר אילת ולערים והמועצות האזוריות לאורך הקו, ביניהן אשקלון, אשדוד והמועצות האזוריות חבל אילות, ערבה תיכונה ורמת נגב. בכינוס נכחו גם אנשי סביבה וגורמי פוליטיים עירוניים, כאשר כולם פה אחד גיבו את ראש העירייה בדרישה להוריד את הנושא מסדר היום, עד לדיון ענייני עם ראשי הערים שאחראים לעירם ולבריאות תושביהם.

מועצת העיר אילת יצאה בקריאה דחופה לממשלת ישראל להוריד את הנושא מסדר היום וציינו, כי כל אחת ואחת מהם יפעל בדחיפות מול סיעות הבית שלו בכנסת. ראש העירייה ציין בפני הנוכחים את המאמץ העיקש והממושך לשמירה על המפרץ הן מול ממשלת ישראל, הן בפעולות משותפות עם הערים והמועצות בסיוע מרכז שלטון מקומי והן בערוץ המשפטי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין ראש העירייה, כי ההחלטה המאיימת על העיר ועל התושבים לא תואמה וודאי לא מוסכמת על ידי אף אחד מראשי הערים והמועצות. לכן בצד הקריאה של מועצת העיר אילת קראו גם ראשי הערים והמועצות לשרי הממשלה להתנגד לתכנית המסוכנת ולקיים עמם דיון בעניין.

הכינוס האמור הינו בהמשך למכתב דחוף ששיגר ראש העירייה לממשלת ישראל בתחילת החודש, בו התנגד נחרצות להצעת המחליטים, שעניינה ביטול מדיניות המשרד להגנת הסביבה הקובעת אפס תוספת סיכון למפרץ אילת. כבר אז דרש ראש העירייה להסיר את הנושא מסדר היום תוך שהוא מבהיר, כי מדובר בהצעת החלטה מסוכנת ורעה המאיימת על יציבותה הכלכלית של אילת ועל ביטחונם ובריאותם של התושבים והנופשים.

ראש העירייה הדגיש שוב את חשיבות מפרץ אילת המהווה אבן יסוד כלכלית עליה נשענת העיר אילת, כעיר שכל כלכלתה נשענת על תיירות. מכאן החשיבות שמייחסת העירייה לשמירה על המפרץ והחופים מפני פגיעה סביבתית בלתי הפיכה בדמות דליפת נפט, אשר ההסתברות להתרחשותה תלך ותעלה ככל שתגדל כמות מכליות הנפט הפוקדת את נמל קצא"א.

בדבריו התייחס ראש העירייה גם למצב הביטחוני וציין, כי תמוהה הדחיפות לדון בנושא בזמן שמדינת ישראל מצויה במלחמה והנמל לצערנו מושבת. עוד התייחס ראש העירייה גם למצב הביטחוני בו מצויה אילת בו היא חשופה לשיגורים בלתי פוסקים משטח מדינות אויב.

על רקע האמור ועל רקע הסכנה החמורה המאיימת על מפרץ אילת ועל העיר אילת מהרחבת פעילות שינוע נפט או דלקים דרך נמל קצא"א, דרש כאמור ראש העירייה בגיבוי מועצת העיר אילת להסיר את הנושא מסדר היום ולזמן את ראשי הערים והמועצות הרלוונטיות לדיון דחוף ורציני בנושא כדי ללמוד על ההשלכות ההרסניות הצפויות מפעולה שכזו על כל אחת מהערים והמועצות ועל תושביהן.

מפרץ אילת - נמל
צילום: דוברות עיריית אילת:

Back to top button