חדשות הארץמבזקים

הרמטכ״ל בתרגיל בצפון: ״הכוונה שלנו עם חיזבאללה זה לא לחזור ל6/10״

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום (רביעי) בתרגיל החטיבתי של חטיבת כפיר בגבול הצפון, עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני, מפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם, מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה, תת-אלוף קובי הלר ומפקדים נוספים.

התרגיל התקיים בשיתוף פעולה רב זרועי, במהלכו תרגלו לוחמי חטיבת כפיר מגוון תרחישי קיצון, לחימה בשטח סבוך והררי, הפעלת אש ולחימה בשטח בנוי, כחלק מהגברת המוכנות ללחימה בגזרה הצפונית. בנוסף, נפגש הרמטכ״ל עם ראש מועצת ירכא, סלמאן מולא.

הרמטכ״ל התייחס במפגש לחיסול פואד שכר אבו מוחסן, הידוע כרמטכ״ל חיזבאללה ואמר כי "אתמול אחר הצהריים הייתה לנו הזדמנות להרוג את מוחסן. מוחסן הוא הדמות הצבאית הכי בכירה בחיזבאללה, והוא גם בן אדם קרוב מאוד לנסראללה, הוא בעצם מסדר לו את כל הדברים הצבאיים, סידר לו בלשון עבר. האיש הזה אחראי לכל מתן ההוראות, ל-12 ילדים שנהרגו בשבת אחר הצהריים במג'דל שמס, להרוג שיש לנו אתמול בגושרים, בשעות הצהריים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי ״יש לנו ביטחון במהלכים המתוכננים שלנו קדימה, כי הכוונה שלנו בחיזבאללה זה לא לחזור לשישה באוקטובר. מוחסן לא יהיה, אבל גם אנחנו לא מוכנים שהמצב יחזור לנוכחות על הגבול, ל-200 מטר ממטולה, או משתולה, או מראש הנקרה״.

לסיום הרצי הוסיף כי ״צה"ל יודע לפעול ולהגיע גם לחלון מסוים בשכונה בביירות, הוא יודע לתקוף גם בנקודה מסוימת בתת הקרקע, ואנחנו גם יודעים לצאת לתמרון פנימה חזק מאוד, ואתם השבוע מתאמנים על זה, והדבר הזה הוא יכולת מאוד חשובה".

צילום: דובר צה״ל

Back to top button