חדשות הארץמבזקים

ראש לשכת עורכי הדין: ״האירועים בשדה תימן ובבית ליד הם נקודת שבר״

בטקס חגיגי שהתקיים הערב (רביעי) בבנייני האומה בירושלים הוסמכו 1,244 עורכות ועורכי דין חדשים, בהם 733 נשים ו-511 גברים, כאשר המוסמך המבוגר ביותר הינו בן 73. לאחר טקס ההסמכה יש בארץ 80,432 עורכות ועורכי דין פעילים.

בין המוסמכים החדשים גם עורכת הדין, יעל צרפתי קופולביץ, שבעלה סרן איתן קופלוביץ זכרו לברכה, נפל ביום 15.6.24 בקרב בצפון רצועת עזה. איתן ז"ל, למד באוניברסיטה העברית בחוג למשפטים ופילוסופיה והחל להתראיין בחיפוש אחר מקום התמחות. עו"ד צרפתי קופולביץ קיבלה את תעודת עורך הדין מידי ראש הלשכה.

בטקס נשא דברים ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, אשר התייחס לתקופה הקשה שעוברת המדינה וקרא לתיקון חוק הלאום: ״אנו נמצאים בימים אלה בימי בין המצרים, שלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לצום תשעה באב היום בו חרבו לפי המסורת שני בתי המקדש. בית המקדש הראשון נחרב גם בגלל שחיתות, ובית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עלינו לעשות הכל על מנת שהבית הזה שלנו, שמוחזק על אדני הדמוקרטיה והמסורת היהודית לא יחרב בשלישית…האירועים הקשים שראינו השבוע בשדה תימן ובסיס בית ליד, בית דין צבאי, הם נקודת שבר וקו אדום שאסור לחצות אותו. כאנשי משפט אנו יודעים היטב שהפעלת אלימות כדי להשפיע על הליך משפטי, היא התפרקות חברתית מוחלטת וסופה של מערכת משפט מתפקדת. חז"ל אמרו: "אלמלא מוראה של מלכות, איש את רעהו חיים בלעו", והדברים מעולם לא ניראו מוחשיים יותר. "המסר שלנו כאנשי משפט חייב להיות ברור – לא לשנאת חינם, לא לחורבן הבית ולא למלחמת אחים", הוסיף.

עוד התייחס ראש הלשכה לטבח במג'דל שמס: "דווקא אל מול האסון שפקד בשבת את העדה הדרוזית ואת מדינת ישראל כולה, אין זמן מתאים יותר מתיקון חוק הלאום שיחזק את ערך השוויון, כערך יסודי, וכמעשה יומיומי בכלל החברה הישראלית, בדיוק כפי שעושים אנו בלשכה עורכי הדין".

במהלך הטקס נאם כבוד ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן ואמר: "במעמד זה אבקש לשוב ולהדגיש כי גם בימים אלה של מלחמה קשה, ישנה חשיבות מיוחדת בשמירה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית."גם כאשר התותחים יורים, יש לקיים את הוראות החוק".

עוד אמר השופט פוגלמן, כי: "ההגנה על שלטון החוק היא הביטוי העמוק לשוני שבין מדינה דמוקרטית, שנלחמת על נפשה, לבין טרוריסטים שמבקשים לכלותה". מתקפות המכוונות לרשויות החוק ולעומדות בראשן, אשר מלוות בהתנהגות פורצת גבולות – דוגמת אלו שראינו בימים האחרונים – עלולות לפגוע ביכולתן של מערכות אלו לפעול באופן עצמאי, אובייקטיבי ובלתי תלוי, ולכרסם ביסודות הדמוקרטיים של מדינתנו. על כולנו מוטלת האחריות לשמור ולהגן על הערכים המשותפים שניצבים ביסודה של מדינתנו. הטקס המרגש נערך במעמד".

טקס - לשכת עורכי הדין
צילום: לשכת עורכי הדין

Back to top button