מבזקיםצבא וביטחון

מפקד חיל האוויר: ״אין נקודה שהיא רחוקה מדי לתקיפה עבורנו״

טקס סיום מפעילי כטמ"ם בו הוענקו סיכות המפעיל לבוגרי ובוגרות קורס מפעיל מספר 43, נערך היום (רביעי) בבסיס חיל האוויר "פלמחים" בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד בסיס "פלמחים", תת-אלוף יגאל דדון וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף יאיר נתנס, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים והבוגרות.

33 מפעילי כלי טיס מאויישים מרחוק יצטרפו החל מהיום לשורותיו של מערך הכטמ״ם של חיל האוויר הישראלי, מהמובילים בעולם ביכולותיו המבצעיות.

טקס הסיום נערך לאחר הכשרה של שבעה חודשים במסגרתה נכנסו הצוערים לקורס בעת הלחימה, הם התפזרו בטייסות המבצעיות בכל החיל, שם עזרו בביצוע משימות מבצעיות ולקחו חלק במאמץ המלחמתי. במהלך המלחמה, כלי הטיס המאויישים מרחוק נמצאים בכל עת בשלל הזירות אל מולן מתמודדת מדינת ישראל, מבצעים פעילויות איסוף מודיעין, חיסולים מדוייקים וכן חגים מעל הכוחות המתמרנים ברצועת עזה על מנת להבטיח סיוע ישיר ועקיף לכוחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: "אנחנו בעיצומה של המלחמה הארוכה בתולדותינו מאז מלחמת העצמאות, נלחמים כמעט עשרה חודשים ללא הפוגה וללא לאות. חיל האוויר מגן ותוקף בכל זירות המלחמה, עוטף את מדינת ישראל עם עשרות כלי טיס, מאוישים ומאוישים מרחוק, ערוך ומוכן תוך דקות ספורות, לכל תרחיש, בכל זירה״.

עוד הוסיף כי ״אמש, בפעולה שהתבססה על מודיעין איכותי, תקפו מטוסי קרב באופן מדויק בביירות את חאג' מוחסן, רמטכ"ל חיזבאללה ויד ימינו של נסראללה. זהו מסר נוסף לאויבנו בכל המזרח התיכון – אנחנו נפעל נגד כל מי שמתכנן לפגוע באזרחי מדינת ישראל, אין נקודה שהיא רחוקה מדי לתקיפה עבורנו״.

״בה בעת, אנו ערוכים חזק גם בהגנה. מאות לוחמי ההגנה האווירית יחד עם אנשי הבקרה האווירית מוצבים ברחבי הארץ עם מיטב המערכות, ערוכים לממש את משימתם כפי שעשו במאתיים תשעים ותשעת הימים האחרונים – להגן על מדינת ישראל ואזרחיה. בימים אלה חיל האוויר ממשיך לפעול בשותפות עמוקה עם פיקוד הדרום והלוחמים שעל הקרקע ברצועת עזה״, אמר.

עוד הוסיף כי ״איננו שוכחים את משימתנו החשובה להחזיר את החטופים לחיק משפחותיהם. אנו זוכרים היטב את התושבים מהדרום ומהצפון שעלינו להשיבם לביתם בביטחון. זוהי מלחמה צודקת מאין כמותה. יצאנו אליה בעל כרוחנו, אנו חדורי מטרה ונחישות״.

״מכאן ואילך גם אתם תהיו שותפים לאחריות הכבדה, שלצידה זכות גדולה – להצטרף באופן מיידי, 24/7 לעשייה המבצעית של צבא ההגנה לישראל. זהו שבוע קשה, בו אנו אבלים על מותם של שניים עשר נערים ונערות ממג'דל שמס בשבת האחרונה, ועל מותו של ניר פופקו מקיבוץ הגושרים אמש. בנינו ובנותינו נרצחו על ידי ארגון הטרור הנפשע חיזבאללה. אנו כואבים ומחבקים את המשפחות השכולות ומשתתפים בצערם הכבד", הוסיף בר.

מדברי מפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף יגאל דדון: "אנו מצפים מכם להוביל, לחתור למגע, להיות סקרנים ותמיד להבין את הסיבה שלשמה אתם מבצעים את פעולותיכם – תמיד ישנה סיבה ראויה וטובה – במו ידיכם אתם מצילים חיילים בשדה הקרב ואזרחים בעורף״.

עוד אמר כי ״במו ידיכם אתם שומרים על משפחותיכם היקרות, ובמו ידיכם אתם גורעים מיכולות האויב. הלוחמים בשדה הקרב שומעים את הזמזום ואת ערוצי הקשר ויודעים שיש על מי לסמוך! שמרו על המצפן הערכי, על הרוח ועל הלכידות והאחדות הנדרשת שבעתיים בימים אלו״.

לסיום אמר: ״מדברי קצין תותחנים ראשי, תת-אלוף יאיר מתנס: ״אנשי מערך הכטמ״ם לאורך כל הלחימה בולטים בחתירה למגע, במצוינות אישית ובתרומה ייחודית לשדה הקרב. בוגרי הקורס, אתגר אדיר לפניכם, אתם מסיימים במהלך מלחמה, בעצימות משתנה, אך לא מן הנמנע שנדרש להגבירה שוב בצפון. היו מוכנים למשימה זו, היא תהיה שונה ממה שנלחמנו עד כה. המערך כותב בימים אלו עוד פרק מפואר בהיסטוריה מאז הקמתו, היו גאים להיות חלק ממנו. אני גאה להיות חלק ממנו".

צילום: דובר צה״ל

Back to top button