חדשות הארץמבזקים

תחמושת ׳כחול לבן׳: עסקת הענק של אלביט ומשרד הביטחון

משרד הביטחון וחברת 'אלביט מערכות' חתמו על עסקת ענק לרכש תחמושת 'כחול לבן', בהיקף של כ- 1.5 מיליארד ש״ח. בעקבות העסקה וכחלק מתכנית משרד הביטחון לחיזוק עצמאות הייצור בישראל, 'אלביט מערכות' תקים מפעל חדש בישראל לייצור תחמושת וחימושים.

מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, חתם על ההסכם במעמד מצומצם בקריה בת"א, בהשתתפות סמנכ״ל וראש מנה״ר זאב לנדאו, נשיא ומנכ״ל אלביט, בצלאל מכליס, מנכ״ל חטיבת היבשה באלביט, אודי ורד, ראש אגף הכספים במשרד הביטחון, דקל כהן ובכירים נוספים.

היקף העסקה נאמד ב-1.5 מיליארד ש"ח (כ-340 מיליון דולר). בעקבות העסקה תקים 'אלביט מערכות' מפעל חדש בישראל לייצור תחמושת וחימושים. עסקת החימושים היא נדבך משמעותי בתכנית משרד הביטחון לחיזוק עצמאות הייצור 'כחול לבן' ולהרחבת קווי הייצור בתעשיות ישראליות, זאת במטרה לתמוך בצרכים המבצעיים של צה"ל הקיימים והעתידיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: ״החתימה על חוזה החימושים היא נקודת ציון משמעותית בחזון של משרד הביטחון, שהחל עוד לפני 7 באוקטובר בהנחיית שר הביטחון, יואב גלנט והתחדד מאוד במהלך מלחמת חרבות ברזל. זהו מהלך אסטרטגי רחב היקף שנועד להבטיח כי מכונת המלחמה של צה"ל תמשיך להתקדם״.

עוד אמר: ״אנחנו משקיעים ונמשיך להשקיע עשרות מיליארדים בבניית תשתיות ויכולות, בהרחבת קווי ייצור והקמה של קווים חדשים וברכש מלאים, כדי לבסס את עצמאות הייצור. בנוסף לצורך הביטחוני הדחוף, כל שקל שנשקיע יחזור לכלכלה, ייצר מקומות עבודה חדשים ויהווה את מנופי הצמיחה הבאים ביצוא הביטחוני״.

״בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "הסכם זה, אשר מצטרף להסכם "עוקץ פלדה" עליו דווח השבוע, משקף את הקשר העמוק של אלביט עם מערכת הביטחון וצה"ל. מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, אלביט ״התגייסה״ לספק את צורכי צה״ל ומשרד הביטחון, וזאת בזמן שאלפים מעובדות ועובדי החברה גויסו למילואים, וחלקם עדיין בשירות פעיל״.

״אנחנו ממשיכים להרחיב את אתרי הייצור שלנו, על מנת לעמוד בהתחייבויותינו ללקוחותינו גם בארץ וגם בעולם. אני מודה לצה״ל ולמשרד הביטחון על האמון שהם נותנים בהנהלה ובעובדים שבכל העת ממשיכים לפעול ליצירת פתרונות ופיתוחים טכנולוגיים מובילים וחדשניים, אשר מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם בשדה הקרב״, הוסיף.

מפרוץ המלחמה, על פי דרישת משרד הביטחון, תגברה אלביט מערכות את קווי הייצור שלה. זאת על מנת לעמוד ביעדי הייצור שנקבעו בין המשרד לחברה. חברת אלביט מעסיקה אלפי עובדים ברחבי הארץ, שעם תחילת המלחמה עברו למתכונת מוגברת.

מ- 7 באוקטובר ביצע מנהל הרכש הביטחוני (מנה״ר) רכש 'כחול לבן' בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח במגוון רב של תחומים, במטרה לתמוך את בניין הכוח ואורך הנשימה של צה"ל להמשך הלחימה, להבטיח עצמאות ייצור בתחומים חיוניים ולחזק את הכלכלה.

אלביט מערכות - משרד הביטחון
צילום: דוברות משרד הביטחון
אלביט מערכות - משרד הביטחון
צילום: דוברות משרד הביטחון

Back to top button