מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד תושב הרצליה בגין יבוא 330 קילו קוקאין והלבנת הון בסך 65 מיליון שקלים

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום בגין יבוא לארץ מקוסטה ריקה קוקאין במשקל כולל של למעלה מ-330 ק"ג והלבנת הון בסך של כ-65 מיליון ₪. מדובר בייבוא סמים חסר תקדים בהיקפו, ששווים מוערך במליוני שקלים. כתב האישום הוגש נגד 9 נאשמים, חמישה מהם בעבירות יבוא וסחר בסמים, ארבעה נוספים, בני משפחה אחת, מואשמים בעבירות הלבנת הון.

בהתאם לכתב האישום, שהוגש ע"י עורכי הדין מרדית שיבאן פרקל ומתן מיטל מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), הנאשם אסי מוש מהרצליה קשר קשר עם הנאשמים האחרים ובמסגרת הקשר, בשתי הזדמנויות שונות, יבאו סמים מסוכנים מסוג קוקאין במשקל של 323 ק"ג וכן 3 ק"ג סם מסוכן מסוג מתאמפטמין, באמצעות הסלקתם ברהיטים שמגיעים באוניה. לאחר מכן, הנאשם 1 סחר בסמים בכמות של 92 ק"ג והחזיק שלא לצריכה עצמית יחד עם אחר סמים מסוכנים במשקל של כ-16 ק"ג קוקאין.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם 1 ביצע עבירות מס בסך של כ-20 מיליון ₪, בין היתר כתוצאה ממכירה וסחר בסמים מסוכנים מסוג קוקאין, לאחר שלא דיווח על הכנסותיו ולא שילם מיסים לרשויות המס, ועבירות הלבנת הון, באמצעות בני משפחתו, הנאשמים 6 -9 בכתב האישום, בהיקף של כ-64 מיליון ₪. בני משפחתו מואשמים בהלבנת הון בהיקף של כ-42 מש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על מנת להסוות ולהסתיר את הכנסותיו ואת רכושו, פתח הנאשם חשבונות בנק על שמם של הנאשמים האחרים שהינם כאמור בני משפחתו, אשר רכשו עבורו נכסי נדל"ן, השכירו נכסים, ניהלו כספים, כל זאת במטרה להסתיר את הזכויות של הנאשם ברכוש.

הנאשמים- אסי מוש, סער פיליבי, שי כוכב, אלי מלכה ואיב אסולין, מואשמים כל אחד לפי חלקו בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, יבוא סמים מסוכנים מסוג קוקאין במשקל כולל של למעלה מ-300 ק"ג, סחר בסמים מסוכנים במשקל של 92 ק"ג. אסי מוש ובני משפחתו דליה מוש, אלון מוש, בנימין מוש ויעל הדרי, מואשמים כל אחד לפי חלקו בעבירות הלבנת הון בהיקף של כ-65 מיליון ₪, ועבירות מס ומע"מ במיליוני שקלים. התיק נחקר על ידי ימ"ר י"ם בשיתוף עם יחידת יהלום של רשות המיסים ויחידת החקירות של המכס.

הפרקליטות מבקשת לעצור חמישה נאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי מעשיהם של הנאשמים מצביעים על המסוכנות הרבה הנשקפת מהם. מדובר בייבוא סמים בכמויות אדירות ויוצאות דופן, אשר יש בהם כדי להעיד על מידת המעורבות שלהם בעולם הסמים והסכנה הכללית הנשקפת מהם לציבור כלל. מדובר בהתארגנות מסודרת, מתוחכמת, שיטתית וארוכת טווח, באמצעותה הצליחו הנאשמים לייבא לישראל סמים במשקל עצום בשתי הזדמנויות. בנוסף, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט רכושם של הנאשמים, בסך כולל של כ-40 מיליון שקלים.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
כתב אישום
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button