כלכלהמבזקים

תקציב מיוחד בסך 20 מיליון שקלים יוקצה לטובת יישובים צפון

לאור ההסלמה הביטחונית בצפון והאיומים ההולכים וגוברים ברחבי הגליל, משרד הנגב והגליל בשיתוף משרד התרבות והספורט החליטו להקצות תקציב מיוחד בסך של עשרים מיליון ש"ח לטובת יישובים בצפון המרוחקים 9-5 ק״מ מהגבול שלא פונו.

20 מיליון השקלים אשר יוקצו בהליך מהיר יועברו לרשויות לטובת מרכיבי ביטחון והצטיידות חירום, וכן לטובת מרכיבי חוסן של תרבות וספורט. התקציב יאפשר לרשויות לרכוש ציוד ביטחוני חיוני להתמודדות עם כל תרחיש, וכן לתת לתושבים הנמצאים בקו האש הפגות שונות בתחום התרבות והספורט.

יודגש כי בפעם הראשונה מקבלים היישובים שלא פונו התייחסות נפרדת ממשרד הנגב והגליל, זאת לאחר עבודת מטה נרחבת שנערכה במשרד מול פיקוד העורף ופיקוד צפון, ובדחיפה וסיוע של השלטון המקומי והאזורי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, מסר: "במצב הביטחוני המתוח הנוכחי, חובתנו לדאוג לביטחונם של תושבי הגליל. ההקצבה המיידית של עשרות מיליוני שקלים היא מחויבותנו לספק להם את כל הכלים הדרושים להתמודדות עם האיומים. אנו עומדים לצד תושבי הגליל ולרשותם בכל עת".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר: "תושבי הגליל עוברים בימים אלה תקופה קשה ומחובתנו לדאוג להם. התושבים שנשארו בבתים בקו האש, מחזיקים את הגבול, דואגים לחיילנו המשרתים בגבול הצפון ומנסים לנהל שגרה יחסית בתוך כל זה. התקצוב המהיר נועד לעזור להם להתמודד עם המצב הלא פשוט ולספק להם את הכלים הדרושים, כל מקום לפי צרכיו".

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי: ישובי הצפון שלא פונו מתמודדים עם מצב חירום מתמשך כבר חודשים ארוכים, תוך כדי סיכון חייהם לא אחת. הרשויות המקומיות עומדות בחוד החנית בדאגה ובטיפול בעורף. חובתנו לתמוך ברשויות ובתושבים ולתת להם את כל הכלים והתקציבים הנדרשים כדי שיוכלו להמשיך ולהתמודד עם כל האתגרים. אנו מודים למשרד הנגב והגליל ולמשרד התרבות והספורט על ההירתמות לסיוע ליישובי הצפון. התקציב יאפשר לשפר את הערכות הביטחונית והחוסן של הישובים״.

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז השלטון האזורי: ״הממשלה מחויבת לתושבי הגליל ודווקא היישובים שלא פונו זקוקים להתייחסות מיוחדת שעד כה לא זכו לה. אני מבקש להודות לשר הנגב והגליל ולשר התרבות על ההחלטה המהירה, כך מצופה משאר משרדי הממשלה לעשות גם בנגב וגם בגליל.״

קול קורא עלה לאתר משרד הנגב והגליל, והוא מאפשר לרשויות הזכאיות בצפון לגשת לקול הקורא בהליך מהיר, ולקבל את התמיכות הנדרשות למצב החירום. השרים וסרלאוף ומיקי זוהר הדגישו כי ההחלטה להקצות את הכספים בהליך מהיר נובעת מההבנה כי יש צורך לפעול במהירות וביעילות על מנת להבטיח את ביטחונם של התושבים.

יצחק וסרלאוף
ארכיון צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

Back to top button