חדשות הארץמבזקים

המבקר אנגלמן למנהיג הדרוזים השיח' טריף: "הסדרת הבניה ביישובים הדרוזיים היא צורך מידי"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקר היום (חמישי, 1.8.24) את המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף והביע תנחומים על רצח 12 הילדים במג'דל שמס מרקטה ששיגר חיזבאללה ליישוב. יצוין שלפני כחודש המבקר סייר גם ביישובי הדרוזים ברמת הגולן. השיח', יחד עם ראשי הרשויות של ירכא, ג'וליס וחורפיש, העלו בפני המבקר את עיקרי הבעיות איתם מתמודדים בני העדה הדרוזית במגוון סוגיות, וביניהן העדר היתרי בנייה, הגם שהבנייה מתבצעת על קרקעות פרטיות של התושבים ולא על קרקעות מדינה.

המבקר אנגלמן הביע הזדהות עם הטענות שהועלו. לדבריו, "אני רוצה להביע תנחומים לשיח' טאריף ולכל העדה הדרוזית על הרצח המתועב של 12 ילדים שבסך הכל רצו לשחק כדורגל סמוך לביתם, ולאחל החלמה מהירה לפצועים.לצד זאת למדנו על האתגרים של העדה הדרוזים שהדמים של בניה נושקים בדמים של כל החברה בישראל. בשבת האחרונה ילדים קטנים ספגו מכה קשה ביותר מהגרועים באויבנו. בנוסף צריך לזכור שהעדה מחזקת את כל גבולה הצפוני של מדינת ישראל. מדינת ישראל חייבת חוב לעדה וזה צריך לבוא לידי ביטוי בכל התכניות הממשלתיות. לצד התנחומים על המתים יש חשיבות עצומה לעסוק בחיים. בימים אלה משרדי משלים דוח על התכנון המתארי. הסדרת הבניה ביישובים הדרוזיים היא צורך מידי ולא ייעלה על הדעת שהטיפול בכך על ידי משרדי הממשלה יימשך שנים רבות כל כך. אני קורא לראש הממשלה לשים את הסדרת הבניה ביישובי העדה הדרוזית בראש סדר העדיפויות. יש חשיבות רבה לא רק לקבל החלטות חומש לקידום העדה אלא גם ליישם אותן ולוודא שהתקציבים מגיעים. יישובי העדה הדרוזית נמצאים בצמידות לגבול, ברמת הגולן. בשל המצב הביטחוני הם חווים פגיעה משמעותית בתיירות, בחקלאות ובענפים רבים נוספים. הממשלה חייבת להקדיש תשומת לב מיוחדת לעדה הדרוזית. אנחנו נעקוב אחר הנושא ונוודא שהחלטות הממשלה מיושמות, ויפה שעה אחת קודם".

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף אמר כי, "בשם כל העדה אנחנו מודים לך שבאת לנחם את העדה בימים קשים אלה. ניצלנו את ההזדמנות שהגעת אלינו כדי להעלות כמה נושאים שהתייחסת אליהם לטובת העדה ולטובת המדינה ואנחנו מקווים שבממשלה תהיה אוזן קשבת לטובת כולנו ויתקבלו החלטות לטובת הצפון ולטובת היישובים הדרוזים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ללא קרדיט
המבקר אנגלמן בביקור מנהיג הדרוזים השיח' טריף
צילום: ללא קרדיט

Back to top button