מבזקיםתנועה ותחבורה

המטה לביטחון לאומי (המל"ל) קורא לציבור לנקוט אמצעי זהירות מוגברים בעת נסיעה לחו"ל

המטה לביטחון לאומי (המל"ל) קורא לציבור לנקוט אמצעי זהירות מוגברים בעת נסיעה לחו"ל לאור האירועים האחרונים – איראן, חיזבאללה וחמאס (לצד גורמים נוספים) הודיעו על כוונתם לנקום את מותם של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ואחראי המערך האסטרטגי בחיזבאללה פואד שכר (סיד מחסן). בתוך כך, קיימת אפשרות כי ינסו לממש את התגובות גם כנגד יעדים ישראלים/יהודים בחו"ל, כגון: נציגויות, בתי כנסת, אתרים שונים ועוד.

ברקע, קיים חשש כי ההסלמה גם תגביר את המוטיבציה של ארגוני ג'האד עולמי ומפגעים בודדים לבצע פיגועים כנגד ישראלים במדינות שונות בעולם. כזכור, עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" התרחב איום הטרור בחו"ל, זאת כפי ששוקף לציבור במרוצת החודשים האחרונים ובא לידי ביטוי באזהרות המסע במגוון מדינות ברחבי העולם.

על כן, המל"ל ממליץ לציבור לבחון בכובד ראש את מידת הנחיצות בהגעה למדינות ברמת אזהרה בינונית ומעלה (רמות 3 ולבטח 4). ביתר היעדים יש לנקוט אמצעי זהירות מוגברים, להקפיד על יישום ההמלצות המפורטות באתר המל"ל, בתוך כך, לשמור על ערנות מוגברת בעת שהייה במקומות ציבוריים (כולל קניונים, מסעדות, מלונות, ברים וכו'), להימנע מהחצנת סממנים ישראלים ויהודים, להימנע מהשתתפות באירועים רבי משתתפים שאינם מאובטחים, ולהתרחק מהפגנות ומחאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור קהילות יהודיות ומוסדות דת וקהילה (בתי כנסת, בתי חב"ד, מסעדות כשרות ועסקים ישראלים), לצד נציגויות ישראליות מהווים יעד מרכזי של גורמי טרור וניסיונות לפגיעה. יוזכר כי אזהרות המסע אינן חלות על שהייה במדינה למטרת טיסת מעבר (קונקשיין), למעט לטיסות מעבר במדינות אויב (סוריה, לבנון, עיראק, איראן, תימן) ומדינות ברמת איום גבוהה (לוב, אלג'יריה, פקיסטן, אפגניסטן וסומליה). כמו כן, בעת תכנון הנסיעה לחו"ל מומלץ לוודא כי מסלול הטיסה הנבחר אינו עובר מעל מדינות אויב (כאמור: לבנון, איראן, סוריה, תימן ועיראק) ומדינות ברמת איום גבוהה ואשר אינן מקיימות קשרים עם ישראל (כאמור: אפגניסטן, לוב, סומליה, פקיסטן ואלג'יריה). ניתן להתעדכן בכלל אזהרות המסע, דגשים והמלצות להתנהלות בחו"ל באתר המל"ל.

Back to top button