כלכלהמבזקים

מנכ"ל משרד הכלכלה קיים הערכת מצב מסכמת עם רשתות השיווק, יבואנים ומפעלים יצרניים

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, קיים הערב (חמישי) שיחת עדכון והערכת מצב מסכמת, עם מנהלי רשתות השווק, קמעונאים, יבואנים ומפעלים יצרניים: "אחרי הערכות משותפת בחודשים האחרונים, רמת המוכנות גבוהה, גם במלאי החירום וגם ברשתות המזון. תהיו ערניים ודווחו לנו על כל קושי – חוסרים, בעיות שינוע או כח אדם וכל אתגר אחר. מרחב הדגיש – אין כל מחסור במזון ואין צורך בצריכה שונה מהרגיל".

בחודשי המלחמה התקיימו שיחות הערכות ומפגשים רבים עם גורמי המשק האחראיים על אספקת המזון בעת חירום. במסגרת השיחה שהתקיימה הערב נוכח המצב ולצורך רענון ההערכות, עדכן מרחב כי למעלה מ-300 "סניפי ברזל" של רשתות המזון, נבדקו ובוקרו בחודשים האחרונים והם ערוכים לפעול גם בתרחישי קיצון.

בסניפים אלו ירכזו הרשתות כח אדם ומלאי מזון במידה ויווצר חוסר בהם. שאר אלפי סניפי רשתות המזון ברחבי הארץ, ימשיכו לפעול כל העת, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצד זאת, מלאיי החירום של ישראל הוגדלו בחודשים האחרונים כמותית והורחבו מבחינת מגוון המוצרים, וכעת רמתם עומדת על מוכנות גבוהה. המחסנים יפתחו רק בהנחיה של משרד הביטחון.

מרחב הוסיף כי אין מחסור במזון ברשתות המזון ובמחסני המזון של הרשתות, היצרנים והיבואנים ואין סיבה לצרוך מעבר לנדרש למשפחה למספר ימים. מוקד החירום לתעשייה ייפתח במידת הצורך, באם יוכרז מצב חירום ויינתן מענה רציף לתעשייה ולעסקים לשם המשך תפקודם באופן רציף. כמו כן, המוקד יהיה זמין להעניק כל מידע וסיוע שיידרש.

כן הנחה מרחב את למעלה מ-100 המשתתפים, נציגי ונציגות המגזר העסקי להרחיב את המלאים, את מוכנות העובדות והעובדים ולהסתייע במשרד בכל בעיה. כל שירותי המשרד פועלים וניתן לפנות לגורמי המשרד השונים לקבלת סיוע ומענה – מינהל תעשיות; הממונה על חוקיות היבוא; הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים; מינהל סחר חוץ; אגף מסחר ושירותים ועוד.

אמנון מרחב
ארכיון צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button