מבזקיםפוליטי / מדיני

השר לוין בועידת תקומה: "רבים מבינים היום את הצורך בשינוי במערכת המשפט"

במהלך ועידת תקומה שמתקיימת בשעה זאת (חמישי) בהשתתפות ארגוני ימין בתל אביב קרא שר המשפטים לקואליציה להתלכד סביב נושא השינוי במערכת המשפט. "אין מקום לניסיונות לכפות מינויים והחלטות תוך שימוש לרעה בכוח העודף שיש היום למערכת המשפטית".

שר המשפטים, יריב לוין אמר הערב כי אירועי הימים האחרונים חידדו את ההבנה הציבורית שיש צורך מהותי בשינוי במערכת המשפטית. במהלך נאום שנשא השר לוין בועידת תקומה של המחנה הלאומי שמקיימת בשעה זאת בתל אביב התייחס השר לסוגיית מינוי השופטים ואמר כי אין מקום בחברה דמוקרטית על כפיית מינויים תוך שימוש לרעה בכוח העודף. כמו כן התייחס השר לצורך בשינוי השיח הציבורי שהשתלט על הרחוב הישראלי על ידי צד פוליטי מובהק.

"זה לא סוד שהימין נמצא בנחיתות גדולה מאוד בכל מה שקשור לפעילות חוץ פרלמנטרית" אמר השר לוין בדבריו. "הדבר קיבל ביטוי בולט בשנה שעברה כאשר הרחוב והשיח הציבור השלטו במידה רבה על ידי צד אחד בלבד. צד שעודנו מחזיק בכלי תקשורת מרכזיים, נהנה ממשאבים תקציביים משמעותיים ומרשת של ארגונים חוץ פרלמנטריים שפועלים כל הזמן להשפיע על דעת הקהל. כל זה חסר מאוד בימין, ובהחלט העשייה החשובה של תקומה והועידה הזאת הם חשובים בפרט על רקע החשיבות והצורך להתגבר סוף סוף על הנחיתות הזאת. אין לי ספק שככל שהפעילות הזאת תצבור תאוצה, היא תהיה לנו לעזר לא רק כדי להכתיב מדיניות, אלא גם ליכולת לממש אותה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי לוין, "שאנחנו נמצאים בעיצומה של המלחמה, אני חושב שכולם מבינים כרגע שצריך להתמקד במאמץ המלחמתי ולהביא קודם כל להכרעה הדרושה. ההכרעה הזאת הכרחית והיא תגיע. יחד עם זאת, אני חושב שכבר היום אפשר להצביע על שתי מסקנות ברורות שעולים בחודשים האחרונים. הראשונה, העובדה היא שבלי התיישבות אין ביטחון. אין ספק שבשנה האחרונה הוכח באופן הברור ביותר כי ההתיישבות היא מרכי חיוני בלעדיו אין ביטחון למדינת ישראל כולה. אבל לצד זה אני רוצה להדגיש, הצורך הביטחוני הוא לא ההצדקה העיקרית להתיישבות. ההתיישבות דרושה וצודקת משום שיש לנו חובה לפעול על מנת לממש של זכותנו הבלתי ניתנת לערעור על הארץ. התרומה של ההתיישבות לביטחון היא עצומה ואין לה תחליף, אבל אנחנו יושבים בארץ ישראל מכוח צידוק מוסרי שאין נעלה ממנו כי זו ארצנו.

בהמשך דבריו התייחס לשינוי הנצרך במערכת המשפט. לדברי השר, "המסקנה השנייה שהתחדדה מאירועי המלחמה, בעיקר מאירועים שהיו בחודשים האחרונים, היא ההבנה שנדרש שינוי מן היסוד במערכת המשפט. אמרתי בראשית המלחמה, ואני משוכנע שהדבר נכון גם עכשיו. בעת הזאת יש מאמץ לפעול גם בתחום הזה בהסכמה רחבה ככל שניתן, בפרט בכל מה שקשור למינויים. אין מקום לניסיונות לכפות מינויים והחלטות תוך שימוש לרעה בכוח העודף שיש היום למערכת המשפטית. זאת לא דמוקרטיה וזאת לא האחריות הנדרשת בשעת מלחמה".

"רבים מבינים היום את הצורך בשינוי במערכת המשפט, שחייבים לפתוח אותה לעוד ציבורים בחברה הישראלית. הגיעה העת שהמחויבות לכך תהיה מלאה גם בקרב כל 64 השרים וחברי הכנסת של הקואליציה. אני חושב שזאת צריכה להיות אחת מהקריאות הברורות שצריכות לצאת מהועידה הזאת. נבחרנו כדי לממש את המדיניות שבשמה קיבלנו את התמיכה ולא מדיניות אחרת. אני משוכנע שבנחישות ובלכידות נוכל לעשות זאת. ביחד ננצח", דברי השר לוין.

כאמור, הדברים של השר לוין נאמרו במהלך ועידת תקומה של המחנה הלאומי שמתקיימת בשעה זאת בתל אביב. בועידה משתתפים ארגוני ימין רבים במטרה לעצב את החזון של המחנה הלאומי לשנים הבאות על מנת להשפיע על גורלה של מדינת ישראל. עד כה השתתפו בכנס: אמיר אביבי, מתן פלג, דני ואן בירן, אליהו ליבמן, ללי דרעי, בועז קוקיא, ורותם סלע. בהמשך הערב ישתתפו גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר התפוצות עמיחי שיקלי.

יו"ר תקומה, ברל'ה קרומבי מסביר: "מחנה הימין צדק בכל התחזיות שלו, אבל נכשל בתוצאה. צדקנו בכל האזהרות שלנו, אבל לא הצלחנו לממש אף מדיניות. בלי חזון מסודר ובלי לרתום את כל הכוחות האידאולוגיים והרעיוניים של המחנה הלאומי, אנחנו לא באמת נצליח לקדם כאן שינוי".

יריב לוין בועידת תקומה
צילום: ארהלה קרומבי

Back to top button