מבזקיםפוליטי / מדיני

סגן השר מעוז: "אפעל בכל כוחי לביצור זיכרון גבורתם של לוחמי אופקים וכרם שלום"

יושב ראש נעם, סגן השר אבי מעוז ביקר באופקים ובקיבוץ כרם שלום. בעיר אופקים נפגש מעוז עם תושבי העיר שסיפרו על הגבורה הגדולה שהתגלתה באירועי שמחת תורה. "לצד הכאב על אובדן החיים, התגלתה בתושבי אופקים גבורה עילאית. משימתנו – לספר את סיפור הגבורה הזה", אמר.

במהלך הביקור, נפגש סגן השר עם הרב שחר בוצחק שקפץ עם נשקו האישי כדי להילחם במחבלים שחדרו לאופקים. הרב בוצחק, המכהן כרב הגרעין באופקים, סיפר על הרגעים בהם עודכן כי חדרו המחבלים ועל הלחימה האינטנסיבית שמנעה מהמחבלים לבצע מעשי זוועות. לאחר מכן נפגש סגן השר אבי מעוז גם עם שרית אוחיון, שבעלה משה ובנה אליעד נהרגו בזמן שנלחמו במחבלים, ומנעו בגופם תוך כדי מסירות נפש מהמחבלים להתקדם לעבר יעדיהם.

בקיבוץ כרם שלום פגש סגן השר מעוז את הרבש"ץ ואת חלק מחברי כיתת הכוננות שסיפרו על אותו בוקר שמחת תורה בו חדרו מחבלים לקיבוץ. הם תיארו את הקרב לפרטי פרטים תוך כדי סיור בקיבוץ וליד המקומות מהם חדרו המחבלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מה שאנחנו רוצים לעשות, זה לבסס את הזיכרון הלאומי סביב אירועי שמחת תורה תוך שימת דגש גם על הזיכרון של גילויי הגבורה הרבים", אמר מעוז. "אנחנו עמלים רבות כדי שזה יקרה. אזרחים רבים קפצו לתוך התופת כדי להציל חיי אחרים, וחובתנו לזכור את זה, ולספר את סיפורם".

אבי מעוז
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button