מבזקיםצבא וביטחון

המשרד להגנת הסביבה נערך להסלמה ביטחונית

המשרד להגנת הסביבה קיים היום (חמישי) הערכות מצב במסגרת היערכות המדינה להסלמה ביטחונית ופוטנציאל פגיעה במפעלים המכילים חומרים מסוכנים ובמפעלים אשר הוכרזו על ידי המשרד כחיוניים.

הערכת מצב בראשות מנכ"ל המשרד, אסף יזדי, בהשתתפות מנהלי מחוזות, סמנכ"לים ומנהלת המערך הלאומי לחומרים מסוכנים וחירום במשרד. המשרד שותף בהערכות המצב של גורמי החירום השונים וערוך לתרחישים שונים. בהערכת המצב המשרדית נסקרו הפעולות של גורמי המקצוע של המשרד, כתמיכה לפיקוד העורף, בבחינת מיגון המפעלים, תפקוד צוותי החירום, מלאי החומרים המסוכנים ועוד.

בשעת חירום ביטחונית, פיקוד העורף הוא הגוף האחראי לתפעול אירועים ביטחוניים, ותחת אחריותו מיגון אתרים ומפעלים המכילים חומרים מסוכנים שפגיעה בהם יכולה להיות סכנה לציבור. המשרד להגנת הסביבה, שהוא הגוף המנחה הלאומי לטיפול בחומרים מסוכנים, מלווה את גורמי המקצוע בפיקוד העורף וערוך לתת מענה לכל אירוע סביבתי ולתמוך בפיקוד העורף בעניין היערכות ומיגון של המפעלים. גורמי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה מסייעים לבחינת עמידתם של מפעלים המכילים חומרים מסוכנים בהנחיות פיקוד העורף למיגון בטיחותי. זאת, בפעולה משותפת של כונני החירום של המשרד, איגודי הערים לאיכות הסביבה והיחידות הסביבתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יחידת הסייבר בתעשייה של המשרד מסייעת, תחת הנחיית מערך הסייבר הלאומי, באיתור התקפות סייבר על מפעלי חומרים מסוכנים ומסייעת למפעלים למגן את עצמם מפני תקיפות סייבר ולהגביר את מוכנותם לצורך מניעת אירועי חומרים מסוכנים, העלולים לנבוע כתוצאה מתקיפות סייבר.

בנושא טיפול בפסולת, נסקרו בהערכת המצב זמינות ותפקוד אתרי הטיפול בפסולת, על מנת שפינוי הפסולת מהרשויות המקומיות יתבצע באופן תקין. כמו כן ניתנו פתרונות אפשריים למצבי חירום שונים.

נושא נוסף בהיערכות המשרד הוא האסבסט: אסבסט הוא חומר מסוכן מאוד לבני אדם בנשימה, בייחוד כאשר הוא נפגע מפגיעת טיל או נשרף (הופך לאסבסט פריך). במקרים אלו, כמו גם במקרים נוספים, המשרד מנהל אירועים שבהם יש סכנה לציבור ומוודא שהמפגעים מטופלים. בהערכת המצב נסקרו פעולות נדרשות והיערכות לאירועים במעורבות אסבסט.

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מטפלת בעת חירום באירועים לאומים של זיהום ים כמו למשל זיהום בדלקים ומנחה ומסייעת לרשויות המקומיות באירועים קטנים יותר. בכל אירוע של חומרים מסוכנים, יש להתקשר למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה בטלפון *6911. זכרו! הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים ולכן יש להישמע להן.

אילוסטרציה. צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button