מבזקיםפוליטי / מדיני

השר שיקלי בוועידת תקומה: "חמאס קרוב לנקודת שבירה, אסור להרפות"

שר התפוצות, השר עמיחי שיקלי, הצהיר אמש (חמישי) בוועידת תקומה של המחנה הלאומי שנערכה בתל אביב, כי חמאס נמצא רגע לפני שבירה. לדברי השר שיקלי בוועידה, מה שצריך לעשות עכשיו זה להוסיף לחץ על החמאס ולא להרפות. בהתייחסות למלחמה אומר השר כי מדובר במלחמת התשה שאינה דומה למלחמות העבר.

לדבריו, "הטבח הנוראי ביום שמחת תורה העמיד אותנו שוב מול הרוע המוחלט, הפעם מול אירן ושלוחותיה. אני רואה בזה זכות גדולה להיות האויב של אירן, זכות גדולה להיות האויב של חמאס. אשרינו שיש לנו זכות להיות האויב של הרוע המוחלט. זו זכות גדולה ואחריות גדולה. זאת גם המלחמה שלנו. היא לא דומה בדבר למלחמות עבר, אנחנו נלחמים מול מעצמה שמנהלת מלחמת התשה בשבעה חזיתות".

"בחלוף תשעה חודשים של מלחמה עיקשת ניתן לומר בזהירות שזרוע אחת של התמנון האירני שבורה. בהתמדה ובעבודה נכונה מצדנו היא לא תוכל להשתקם. עבודה נכונה זה אומר בראש ובראשונה אחיזת פלדה בציר פילדלפי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיקלי ציין: "מי דמיין לפני שנתיים או עשור שבשבועות שבהם חמאס מאבד את ראש הזרוע המדינית וראש הזרוע הצבאית, הוא ימצא את עצמו משותק מבלי שהוא מסוגל לשדר רקטות לעבר מדינת ישראל. חמאס קרוב לנקודת שבירה, ומה שאנחנו צריכים עכשיו זה להפקיד לא לוותר על הנכסים החיוניים ולהוסיף בלחץ ולא להרפות".

בוועידת תקומה משתתפים ארגוני ימין רבים במטרה המוצהרת "לעצב את החזון של המחנה הלאומי לשנים הבאות, על מנת להשפיע על גורלה של מדינת ישראל." עד כה השתתפו בכנס: השר יריב לוין, השר בצלאל סמוטריץ', אמיר אביבי, מתן פלג, דני ואן בירן, אליהו ליבמן, ללי דרעי, בועז קוקיא, רותם סלע, דניאלה וייס, מתן פלג, שרה העצני, גיא לוי, כנרת בראשי, נדיה מטר, הדר מילר, ערן בן ארי, אראל סגל, יותם זמרי, ארז תדמור, עמיעד כהן, עומר רחמים, יפעת סגל, ומוריה מיכאלי.

בנוסף, במהלך הערב חולקו אותות הציונות לד"ר מיכאל בן ארי, לצביקה מור בשם משפחות פורום התקווה ולפרידה מרציאנו בשם פורום הגבורה. יו"ר תקומה, ברל'ה קרומבי מסביר: "מחנה הימין צדק בכל התחזיות שלו, אבל נכשל בתוצאה. צדקנו בכל האזהרות שלנו, אבל לא הצלחנו לממש אף מדיניות. בלי חזון מסודר ובלי לרתום את כל הכוחות האידאולוגיים והרעיוניים של המחנה הלאומי, אנחנו לא באמת נצליח לקדם כאן שינוי".

עמיחי שיקלי
ארכיון. צילום: אילן לורנצי

Back to top button