חדשות הארץמבזקים

רכב עלה באש בכביש המנהרות, הושגה שליטה, הכביש חסום לתנועה

לוחמי אש מתחנה אזורית יהודה יחד עם לוחמי אש מתחנה אזורית "בירה", פעלו לפני זמן קצר (שישי) לכיבוי רכב שעלה באש בכביש 60 במנהרות המחברות בין גוש עציון לירושלים. הכביש עדיין חסום לתנועה.

רב רשף אופיר בן צבי מפקד משמרת בתחנה אזורית יהודה: "התקבל דיווח על שריפת רכב בכביש המנהרות, ועל עשן כבד היוצא מהמנהרה. מייד יצאו צוותים מתחנה אזורית יהודה, כאשר במקביל אני נמצא בקשר עם מפקד המשמרת של תחנת "בירה", המגיע מירושלים. כאשר הגענו למקום האירוע זיהינו רכב פרטי העולה באש, ועשן רב בכל המנהרה."

בן צבי הוסיף: "מייד התחלנו בפעולות לכיבוי האש ולסריקה אחר לכודים. לוחמי האש שנכנסו בחסות העשן הכבד כפי שניתן לראות בתיעוד ביצעו סריקה בכל המנהרות על פי תורת לחימה בה הם מתורגלים. לוחמי האש נכנסו גם למנהרות המקשרות, ע"מ לוודא כי אין לכודים במקום. במקביל, צוות נוסף של לוחמי האש השיג שליטה על השריפה, וכיבה את הרכב שעלה באש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טפסר משנה אלי אדרי מפקד תחנה אזורית "בירה": "רק לאחרונה ביצענו תרגיל המדמה שריפה במנהרות, זאת כחלק מההליך לפתיחת הכביש. מדובר במתאר מורכב לכיבוי, הדורש מיומנות וטכניקה בשילוב אמצעים הקיימים במנהרה לטובת הסעת העשן. את התרגיל ביצענו במשותף לתחנה אזורית "יהודה", ולתחנה אזורית "בירה", נגזרת מתפיסת ההפעלה בה ידרשו צוותים משני כיווני הכביש."

טפסר משנה אדרי הוסיף: "אני שמח כי התרגולים ושיתוף הפעולה הוכיח את עצמו, והאירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש."

רכב עלה באש - כביש המנהרות - גוש עציון
צילום: דוברות כבאות והצלה
צילום: דוברות כבאות והצלה

Back to top button