חדשות חוץמבזקים

לקבלת הפנים הזו לא ציפה מנכ"ל אונר"א – "היה לו חיוך ערמומי"

מנכ"ל אונר"א, פיליפ לזאריני הגיע לנאום כאורח הכבוד בחגיגות היום הלאומי של שוויץ שנערכו בלוזאן, אך שם ציפתה לו קבלת פנים מיוחדת.

איילת סמרנו, אמו של יונתן סמרנו בן ה-21 שנחטף ממסיבת הנובה והוכרז כנרצח לאחר 59 ימים, טסה במיוחד מישראל בהזמנת ארגון UN Watch, וכשהמנכ"ל החל בנאום התייצבה מקדימה, עלתה על במה מאולתרת, הסירה את הז'קט וחשפה חולצה הקוראת באנגלית: "אונר"א חטפו את הבן שלי", כשהיא מתייחסת לכך שעובד סוציאלי מטעם אונר"א הוא זה שחטף את גופתו. סמרנו אף צעקה לעבר לזאריני: "איפה הבן שלי, מר לזאריני? איפה הוא? מדוע אתה שותק?".

בחודשים הרבים מאז המלחמה, סמרנו מסתובבת במקומות שונים בארץ ובעולם ומעבירה את המסר שאחדות היא הדבר הכי חשוב וחיוני לעם שלנו, ומנסה לגייס את העולם המערבי למלחמה הצודקת של ישראל. גם הפעם, לאחר המחאה, כינס ארגון UN Watch מסיבת עיתונאים עם סמרנו ומנכ"ל הארגון הלל נוייר, וקראו ללזאריני להיחשף לעובדות ולהתפטר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סמרנו: "ראיתי את העיניים שלו מסתכלות עליי ואומרות: 'אני מכיר אותה, גם לפה היא הגיעה?'. היה לו חיוך ערמומי מתחת לשפם. חשוב לי למחות נגדם בכל מקום בעולם, כדי שכל העולם יבין מי הם! אני מרגישה שאני חייבת להיאבק למען הבן שלי".

באפריל השנה ניסה לזאריני להגיע ולבקר בעזה, אולם נחסם על ידי שלטונות ישראל שראו בו "אישיות לא רצויה", על רקע הכחשתו בדבר מעורבות אנשי הארגון בשבעה באוקטובר. "לא קיבלתי שום ראיות לטענות של ישראל, ולא בפעם הראשונה", צוטט לזאריני. לטענתו, בכל שנה אונר"א מעבירה לישראל ולרשות הפלשתינית את רשימת עובדיה, ו"מעולם לא הועברה אליי ולו הדאגה הקלה ביותר בנוגע לצוות שלנו".

שר הפנים משה ארבל צוטט אז כאומר: "כניסתו לעזה יכולה להיות רק דרך מצרים. אנחנו לא רואים בו אישיות רצויה. הוא מגיע עם דרכון דיפלומטי ולכן האמנה מגבילה את האפשרות לסרב אותו לכניסה לארץ. לעזה יש לנו סמכות ואת זה נעשה".

איילת סמרנו נגד מנכל אונרא בשוויץ צילום UN WATCH 2
צילום: UN WATCH
איילת סמרנו נגד מנכל אונרא בשוויץ צילום UN WATCH 3
צילום: UN WATCH
איילת סמרנו נגד מנכל אונרא בשוויץ צילום UN WATCH
צילום: UN WATCH
איילת סמרנו והלל נוייר מנכל UN WATCH בשוויץ צילום UN WATCH
צילום: UN WATCH
צילום: UN WATCH

Back to top button