מבזקיםצבא וביטחון

פיקוד העורף: איך לבחור את המרחב המוגן הטוב ביותר עבורנו?

בעקבות המתיחות הביטחונית, פיקוד העורף מפרסם היום (שבת) את הדרך הנכונה ביותר לבחור מרחב מוגן. על פי ההנחיות אם יש ברשותכם ממ"ד זה אמצעי המיגון הטוב ביותר לכל סוגי האיומים. הממ"ד עשוי מקשה אחת של בטון מזויין, נבחן ועמד בהצלחה במבחני פיצוץ בעוצמה הדומה אפילו לזו של טילים בליסטים, כמובן שהוא מתוחזק באופן שוטף ונמצא בסביבה המוכרת שלכם.

אם אין מרחב מוגן, דירתי או קומתי ואתם יכולים להגיע בזמן העומד לרשותכם למקלט המשותף או הציבורי, זו האפשרות העדיפה והבטוחה ביותר עבורכם. אם אין ממ"ד או מקלט, כל מה שצריך לעשות זה למצוא מקום טוב באמצע. למה הכוונה? יכנסו לחדר מדרגות פנימי בבניין ללא חלונות וקירות חיצוניים והתמקמו במרכזו – לא בקומה העליונה ולא בקומה התחתונה. חדר המדרגות מוקף בקירות הדירות שסובבים אותו, עשוי מבטון יצוק ומהווה את עמוד התווך של הבניין. לכן הוא יציב, עמיד והוכח פעמים רבות כמציל חיים. אם אין חדר מדרגות פנימי מצאו מקום טוב באמצע. חלל פנימי בבית שבו תהיו מוקפים בכמה שיותר קירות ובכמה שפחות חלונות ופתחים. כך תקבלו את ההגנה הטובה ביותר מפני האיום הנמצא בחוץ.

אז לסיכום: כך תבחרו את המרחב המוגן – יש לכם ממ"ד או מקלט היכנסו אליו. אם אין, מצאו מקום טוב באמצע בחדר המדרגות שלכם או בחלל פנימי בבית שלכם. זכרו! בחירת המרחב המוגן הנכון עבורכם מצילה חיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן פיקוד העורף מפרסם ערוצי הגל השקט בשבת וכן את ההנחיות כיצד לפעול בעת קבלת התרעה. שמרו על עצמכם.

הנחיות בעת קבלת התרעה - פיקוד העורף
קרדיט: פיקוד העורף
הגל השקט בשבת
קרדיט: פיקוד העורף

Back to top button