חדשות הארץמבזקים

ראש המוסד ברנע וראש השב"כ בר הגיעו לקהיר לשיחות על עסקת החטופים

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר הגיעה היום (שבת) לקהיר על מנת לדון בפרטי עסקה אפשרית לשחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה. למשלחת הצטרפו גם מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן ותת-אלוף (במיל') אורן סתר חבר בצוותו של אלוף (במיל') ניצן אלון, הממונה על תחום הנעדרים והשבויים בצה"ל.

המשלחת צפויה להיפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ובכירים נוספים בצבא המצרי. החלטה ליציאת המשלחת למצרים התקבלה כבר ביום רביעי אך נשמרה בחשאיות בשל החיסולים. אתמול טענו בלשכת ראש הממשלה כי הדיווח על כך שראש המוסד אמר שיש עסקה מוכנה ושצריך לקבל אותה – אינו נכון.

"התיאור שחמאס כביכול הסכים לתנאי העסקה הוא שקרי. עדיין לא ברור אפילו שחמאס נסוג מדרישתו שישראל תתחייב על סיום המלחמה ותיסוג לחלוטין מהרצועה, ושהיא לא תוכל לחזור ללחימה. בנוסף, עדיין לא הושגה הסכמה על מספר החטופים החיים שישוחררו, על הישארות ישראל בציר פילדלפי, על מנגנון למניעת כניסת מחבלים ואמל״ח מציר נצרים ועל פרטים חשובים נוספים." הבהירו בלשכת ראש הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נטען כי "כל הדרישות עליהן מתעקשת ישראל הן בהתאם למתווה ה- 27.5. בניגוד לנטען, ראש הממשלה לא הוסיף להן דבר ואילו החמאס הוא זה שדרש עשרות שינויים למתווה. סינוואר הוא המכשול להסכם ולא ראש הממשלה שמוכן ללכת כברת דרך ארוכה לשחרור חטופינו שיקרים לו, תוך שמירה על ביטחון ישראל ומניעת תנאים שיאפשרו לחמאס לחזור להשתלט על הרצועה, לאיים על ישראל, ולחזור לבצע את זוועות ה-7 באוקטובר."

ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר
ארכיון.. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button