איראןמבזקים

דיווח: איראן מתכננת לתקוף את ישראל החל מהיום

איראן מכינה מתקפה מסיבית על ישראל, אשר עשויה להיות גדולה בהרבה ממה שנראה בפעם האחרונה ב-13 באפריל השנה. ישנן הערכות לפיהן הטילים יכולים להיות משוגרים ממספר מדינות שונות באזור, בהן תימן, לבנון, סוריה, עיראק ואיראן. על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת, איראן מעבירה כמויות גדולות של ציוד צבאי ברחבי המדינה, מה שמגביר את המתיחות באזור. משרד ההגנה האיראני פנה לאזרחים וביקש מהם שלא לצלם תמונות או סרטונים של שינוע ציוד צבאי בכבישים, וזאת בשל הרגישות הרבה של המצב.

בנוסף לדיווחים על המתקפה המתוכננת, מגיעות גם ידיעות על הגעת נשק רוסי לאיראן. חברת התעופה הרוסית Gelix, שמתמחה בהובלת נשק, נחתה היום בטהרן, מה שמחזק את ההערכות כי איראן מתכוננת למתקפה. המתיחות מורגשת גם בקרב חברות התעופה, כאשר הטיסות ללבנון ולישראל מבוטלות, וזאת עקב החשש להסלמה במצב הביטחוני. בתגובה למתיחות הגוברת, הפנטגון האמריקאי החל לפרוס ספינות מלחמה, משחתות ונושאות מטוסים במזרח התיכון כדי להגן על ישראל מפני תקיפה איראנית. בין הכוחות הפרוסים נכללת גם קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים USS אברהם לינקולן. מצדן, ירדן ומצרים הודיעו כי יפילו רקטות שיכוונו לעבר ישראל, וזאת במטרה להגן עליה מפני כל מתקפה אפשרית. הודעה זו מהווה אמירה ברורה של המדינות על כוונתן להגן על ישראל בכל תרחיש.

לאור המצב הרגיש, שרי הממשלה קיבלו טלפונים לווייניים ונמצאים תחת אמצעי אבטחה כבדים. ארצות הברית, באמצעות המודיעין החשאי שלה, העבירה מידע לכלי התקשורת הקרובים לה כי איראן מתכננת לתקוף את ישראל החל מהיום (שבת). התקיפה הקודמת של איראן על ישראל כללה כ-300 מל"טים וטילים, כאשר 90% מהם הופלו על ידי מערכות ההגנה האווירית ומאות מטוסי קרב של ארה"ב, ישראל ובריטניה. תקיפה זו חשפה את הפוטנציאל המרבי של ההגנה הישראלית, אך התקפה עתידית עם מספר גדול בהרבה של רקטות ומזל"טים עלולה לגרום לנזק משמעותי על ישראל. במצב זה, החשש בישראל גובר ואמצעי ההגנה נכנסים לכוננות גבוהה כדי להיערך לכל תרחיש אפשרי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי ההערכות, ישראל בשונה מהתקיפה האיראנית הקודמת, תגיב בחריפות ובתקיפות ולא תסתפק בבלימת ההתקפות. ישראל עשויה לנצל את ההתקפה עליה על מנת לפעול נגד תוכנית הגרעין האיראנית ולפגוע ישירות במתקנים רגישים. בפעם הקודמת איראן הודיעה לארצות הברית לפני המתקפה אך גורם אמריקני מסר כי המצב כעת שונה ואיראן לא תודיע על כך. עם זאת איראן הודיעה כי חיזבאללה יתקוף מטרות אזרחיות וצבאיות "רחבות ועמוקות יותר" בישראל.

צילום: סוכנויות הידיעות האיראניות / משמרות המהפכה

Back to top button