איראןמבזקים

משמרות המהפכה באיראן: ישראל חיסלה את הנייה – הנקמה בלתי נמנעת

באיראן מכחישים בתוקף את הדיווח של העיתון "ניו יורק טיימס" בנוגע למותו של איסמעיל הנייה, וטוענים כי מדובר בשקר נוסף במסגרת מה שהם מכנים "הלוחמה הפסיכולוגית הציונית". סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" ציטטה מקור בכיר שטען כי הדיווח חסר כל ערך חדשותי ומהווה חלק ממסע תעמולה מערבי נגד הרפובליקה האסלאמית. הכחשות אלה מגיעות לאחר דיווחים שונים על התנקשות ביו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, באמצעות מבצע טרור שתוכנן על ידי "הישות הציונית", כהגדרתם.

משמרות המהפכה האיראניים, אשר התייחסו למקרה כאל "פעולת טרור ציונית", פרסמו הצהרה שלישית במספר בנוגע להתנקשות, בה נאמר כי פעולת הטרור בוצעה באמצעות שיגור טיל קצר טווח עם ראש נפץ. לטענת משמרות המהפכה, השיגור בוצע מחוץ לאזור בו שהו האורחים, אך לא פירטו כיצד התבצע השיגור או מה היו הנסיבות המדויקות של ההתנקשות. לטענת משמרות המהפכה, "הישות הציונית" היא זו שתכננה וביצעה את פעולת הטרור, בתמיכת ממשלת ארצות הברית.

עוד נאמר בהצהרה כי "הישות הציונית והטרוריסטית" תקבל תגובה לפשע זה, שתהיה ענישה חמורה בזמן, במקום ובדרך המתאימים. משמרות המהפכה הבטיחו כי נקמה על דמו של השהיד איסמעיל הנייה היא בלתי נמנעת, וגורמים בכירים בטהרן מאיימים כי העונש יהיה חמור ומרתיע. האיום האיראני על ישראל אינו דבר חדש, אך הפעם מדובר בתגובה על פעולה ישירה נגד אחד ממנהיגי החמאס. גורמי ביטחון בישראל עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות ומגבירים כוננות מחשש לנקמה איראנית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדיווחים על ההתנקשות, יחד עם ההכחשות הנמרצות מצד איראן, מעלים את מפלס המתח במזרח התיכון ויוצרים חששות מהסלמה באזור. בשעה שאיראן משדרת מסרים תקיפים, גורמים מערביים מזהירים מפני צעדים אפשריים מצדה, שעלולים להוביל לעימות רחב יותר. בינתיים, המצב נותר מתוח והציפייה לנקמה איראנית גוברת, כאשר ישראל נערכת לכל תרחיש אפשרי. הכחשות איראניות או לא, ברור לכל כי ההתנקשות באיסמעיל הנייה, אם אכן בוצעה על ידי ישראל, היא מהלך דרמטי שיכול להשפיע על האזור כולו.

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי

Back to top button