חדשות הארץמבזקים

הושגה שליטה בשריפת היער שהוצתה בסמוך להר אדר

בתום כארבע שעות של מאבק בשריפת יער שפרצה במספר מוקדי הצתה-בשטח הפלסטיני והתפשטה לשטח הר אדר ומבשרת ציון, הצליחו לוחמי האש שפעלו בכוחות גדולים באירוע, להשיג שליטה מלאה בשריפה.

צוותי כבאות והצלה לישראל-יישארו בשטח בשעות הקרובות ובמהלך הלילה, בכדי למנוע את התחדשות האש, וכן להגן על הישובים מפני ניסיונות הצתה נוספים. באירוע פעלו ופועלים עדיין, עשרות צוותי כבאות והצלה לישראל ממחוז ירושלים ומחוזות נוספים. הצוותים נאבקו במספר מוקדים של אש, בלהבות ענק, ובעוצמת אש גדולה אשר הגיעו מהשטח הפלסטיני, ודילגו מעבר לגדר המערכת וסיכנו את יישובי הסביבה.

הכוחות שפעלו לכיבוי השריפה כללו 36 צוותי כבאות והצלה ממחוז ירושלים ומספר מחוזות נוספים, 6 מטוסי כיבוי מטייסת הכבאות "אלעד", מסוק תצפית וחוזי של משטרת ישראל. היחידה האווירית של כבאות והצלה לישראל ביחד עם צוותי כיבוי של קק"ל, צוותי כיבוי של רט"ג, כוחות מג"ב משטרה ואנשי מועצת מבשרת ציון והר אדר סייעו לכוחות כב"ה בפעילות אל מול התושבים בגזרתם. נזק נגרם לנכסי טבע ולתשתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחקירה ראשונית של כבאות והצלהלישראל מחוז ירושלים עולה: השריפה החלה ככה"נ כתוצאה מהצתה, במספר מוקדים בשטח הפלסטיני. במהלך פעילות הכיבוי של לוחמי האש, הוצתו מספר מוקדים נוספים ע"י פלסטינים, ככה"נ במטרה לפגוע בצוותים. כוחות מג"ב ומשטרה במקום פעלו ופועלים בשטח בכדי להגן על הישובים ועל כוחות הכיבוי וההצלה.

טפסר שמוליק פרידמן ממ"ז כבאות והצלה מחוז ירושלים המפקד על האירוע: ״פעלנו בכוחות גדולים מאוד, שהזנקנו בתוך זמן קצר, כתגובה לשריפה הגדולה שהוצתה בשטח הפלסטיני והתפשטה במהירות לשטחנו. לוחמי האש נאבקו בשריפה במשך שעות, תוך סיכון חיים וגילוי אומץ, וזאת בכדי להגן על חיי התושבים, למנוע את התפשטות השריפה לתוך היישובים ופגיעה בבתי התושבים״.

עוד הוסיף כי ״חשוב לי לציין את שיתוף הפעולה המעולה עם משטרת ישראל, רט"ג קק"ל ואנשי מבשרת ציון והר אדר בשטח, דבר שסייע רבות להכרעת האירוע במהירות ומניעת פגיעה קשה בישובים ובכוחות בשטח".

צילום: היחידה האווירית כבאות והצלה לישראל

Back to top button