מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"צ דחה פה אחד את עתירת הרש"פ על זכותה לממן מחבלים

בית המשפט העליון דן הבוקר בעתירה שהגישה הרשות הפלסטינית על זכותה לממן טרור ודחה אותה פה אחד. העתירה הוגשה בעקבות אישור הכנסת לחוק פיצויים לקורבנות טרור – פיצויים לדוגמה. החוק קובע כי כל עוד הרשות הפלסטינית מממנת מחבלים, יוכלו קורבנות הטרור או בני משפחותיהם לתבוע את הרשות בגין תמיכתה בטרור.

עוד קובע החוק כי הפיצוי יעמוד על סך של 10 מיליון שקלים לכל נרצח ו-5 מיליון שקלים למי שנקבעה לו נכות. הרשות הפלסטינית עתרה נגד החוק, ובניגוד לבקשת היועצת המשפטית לממשלה למחוק את העתירה ולא לקיים דיון בנושא, החליטו שופטי העליון לקיים דיון בזכותה של הרשות הפלסטינית לממן טרור מבלי שיהיו לכך השלכות כלכליות.

כאמור, שופטי העליון דחו פה אחד את העתירה של הרשות הפלסטינית. לדיון הגיעו מאות מוחים, ביניהם משפחות שכולות שדרשו מבג"ץ לא לקבל את העתירה. מי שייצג את העותרים היה הארגון עדאלה. שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מאות המוחים שהגיעו לבג"ץ הבהירו לשופטים חד משמעית: הבושה עוברת צד! לא ניתן יותר לבג"ץ לפגוע בעם ישראל ואזרחי מדינת ישראל."

לדברי גליק, ארגון עדאלה שייצג את העותרים, ממומן על ידי הקרן החדשה לישראל. גליק: "הזוי שהקרן החדשה עומדת מאחורי יישות טרור ואנחנו דורשים מהמדינה לפתוח בהליכים פלילים נגדה."

ח״כ לימור סון הר מלך, שרוצחי בעלה קיבלו ומקבלים כספים מהרשות הפלסטינית אמרה מחוץ לדיון״: ״יצאתי כעת מדיון בבג"ץ שהתקיים על פי דרישת הרשות הפלסטינית תומכת הטרור, ועוסק בזכותה של הרשות הפלסטינית לממן מחבלים וביניהם את רוצחי אישי שולי הר מלך הי"ד. במקום שהשופטים יזרקו את הרשות מכל המדרגות ויבהירו לרשות שכל עוד הם לא מפסיקים לממן טרור אין להם זכות עמידה, הם הקשיבו להם ברוב קשב."

סון הר מלך הוסיפה: "עצם קיומו של הדיון בבג"ץ הוא הזיה מוחלטת. בעיצומה של פגרה בבתי המשפט, כאשר דיונים חשובים נדחים, שופטי בית המשפט קובעים דיון דחוף בעתירות של מממני טרור על מלא, נגד משפחות שכולות. זה מה שהיה חשוב לבג"ץ לדון בו הבוקר. במציאות בה אנו נמצאים, צריך לזכור את סדר העדיפויות המעוות והמטורף בו נוהגים השופטים״.

דיון בבית המשפט העליון
צילום: פורום בוחרים בחיים
פורום בוחרים בחיים
צילום: פורום בוחרים בחיים

תגובה אחת

Back to top button