מבזקיםמשפטי/פלילי

דנים בבקשה להארכת מעצר החיילים החשודים בפגיעה במחבל בשדה תימן

דובר צה"ל מסר לפני זמן קצר (ראשון) בהקשר לפרשת החיילים החושדים בפגיעה במחבל עצור בשדה תימן: "היום ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרם של חמישה מבין החיילים החשודים עד ליום ד', לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות. בעניינם של שלושת החיילים החשודים הנוספים, ביקשה התביעה הצבאית בשלב זה להאריך את מעצרם במספר שעות לשם השלמת פעולות חקירה נחוצות."

עוד נמסר: "עם סיום פעולות החקירה, תתקבל החלטה ביחס להמשך מעצרם. הדיון בעניין שמונת החשודים מתקיים כעת, ובהמשך היום תתקבל החלטה."

ארגון חוננו מסר באותו נושא: "היום בשעה 12:00 יובאו לדיון בבית הדין הצבאי בבית ליד הלוחמים אשר נעצרו לפני כשבוע בבסיס שדה תימן בחשד כי פגעו במחבל נוח'בה ואשר מיוצגים בחלקם על ידי ארגון חוננו. עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מארגון חוננו המייצגים את הלוחמים ידרשו בדיון לשחררם לאלתר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לקראת הדיון, עו"ד נתי רום מחוננו, פנה בבקשה דחופה לבית הדין הצבאי לאפשר למשפחות החיילים להשתתף בדיון, בין השאר כתב: "מדינה שיודעת להכיל תמונות של אמהות מחבלים מחבקות את ילדיהן הארורים באולמות בתי המשפט יכולה וצריכה להתאמץ יותר כדי לאפשר למשפחות לוחמים לעמוד לצד ילדיהן בשעה שלצערנו מובלים לאולמות הדיונים".

נתי רום מסר לקראת הדיון: "לאחר הצהרת הפרקליטות הצבאית כי מספר יחידות עוסקות בחקירת האירוע, נראה כי האיזון הראוי הוא לשחרר את הלוחמים למעצר בית ולא להותירם מאחורי סורג ובריח. אנו מקווים כי יותר לבני משפחותיהם של הלוחמים לראשונה להשתתף בדיון ולפגוש את יקיריהם אשר בהחלטה חריגה נמנעה מהם האפשרות לפגוש בהם עד כה".

עו"ד עדי קידר הוסיף: "אנו תקוה שהמעצר הזה יסתיים בהקדם, נראה כי הפרקליטות הצבאית ובתי הדין מצויים עוד בימים שלפני המלחמה ועסוקים בריצוי הפיקוד – הפצ"רית. יש לסיים את מעצר הלוחמים עכשיו ולהמשיך את החקירה כשהם משוחררים". בתוך כך, בני משפחותיהם וחבריהם של הלוחמים צפויים לקיים הפגנת תמיכה בלוחמים החל מהשעה 13:30 מול בית הדין הצבאי הסמוך לצומת בית ליד.

הפגנה - שדה תימן - בית ליד
שימוש לפי סעיף 27א׳

Back to top button