מבזקים

המשטרה: 688 שוהים בלתי חוקיים ו-69 חשודים שסייעו בידם נעצרו השבוע

688 שוהים בלתי חוקיים ו-69 חשודים שסייעו בידם נעצרו השבוע במבצע של לוחמי משמר הגבול. כך מסרה דוברות המשטרה שהוסיפה כי מתחילת המבצע של מג"ב נתפסו למעלה מ-15,000 שב"חים.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, הנחה בתחילת השנה על מבצע חיילי במסגרתו כלל כוחות משמר הגבול ובהם היחידות המיוחדות של החיל, החטיבות הטקטיות הארציות, היחידות והזרועות ברחבי המרחבים המבצעיים ואגף החקירות והמודיעין של החיל, ירכזו מאמץ למעצר שוהים בלתי חוקיים ושל חשודים שמסייעים להם בהסעה, הלנה והעסקה.

השבוע במסגרת הפעילות, לוחמי מג״ב בגזרת עוטף ירושלים שפעלו במעבר המנהרות, הבחינו בשלושה חשודות שהגיעו על בתחבורה ציבורית על גבי אוטובוס כאשר לבושות כחרדיות, לאחר בדיקה מעמיקה שביצעו הלוחמים התברר כי לא מדובר באזרחיות אלא בשלוש תושבות שטחים ללא אישורי שהייה ו/או כניסה למדינת ישראל כחוק אשר ניסו להסתנן לשטחי המדינה. שלוש החשודות תושבות בית לחם, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בגזרת ירושלים ועוטף ירושלים נתפסו בשבוע האחרון 431 שוהים בלתי חוקיים ו-49 חשודים שהסיעו, הלינו והעסיקו אותם. בפעילות של לוחמי מג״ב מרכז ותל אביב לשמירה על הביטחון השוטף, פעלו הכוחות בגזרת העיר תל-אביב שם הבחינו בשני חשודים. כאשר הלוחמים ניגשו לבדוק אותם החלו החשודים במנוסה. לאחר מרדף רגלי קצר ברחו החשודים לבית מגורים שם איתרו הכוחות מספר נוסף של חשודים שניסו גם הם לברוח, לוחמי מג״ב עצרו את כלל החשודים שלאחר בדיקה התברר כי מדובר ב- 19 שוהים בלתי חוקיים.

בגזרת מרכז ותל אביב נתפסו בשבוע האחרון 124 שוהים בלתי חוקיים ועוד חמישה חשודים שסייעו בידם. בגזרות הצפון, דרום, חוף ובתוואי התפר עם שטחי יהודה ושומרון נתפסו על ידי לוחמי מג״ב 133 שוהים בלתי חוקיים ועוד 15 חשודים שהסיעו, הלינו והעסיקו אותם.

מפקד מג״ב, ניצב בריק יצחק התייחס לפעילות הכוחות הבוקר בהערכת המצב החיילית ואמר: ״ גם הבוקר ראינו פעם נוספת שוהה בלתי חוקי שביצע פיגוע, בתקופה הזאת, היום יותר מתמיד עלינו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו למניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה מתוך הבנה כי מדובר באוכלוסייה שמהווה את הפוטנציאל לאיומי הפח״ע, מחזק את ידיהם של הלוחמים שפועלים בנחישות ובשליחות אמיתית להגנה על בטחון המולדת.״

מעצר שב"חים
צילום: דוברות המשטרה
משמר הגבול - מעצר שב"חים
צילום: דוברות המשטרה
משמר הגבול - בדיקת מכוניות - חיפוש שב"חים
צילום: דוברות המשטרה
משמר הגבול - בדיקת מכוניות - חיפוש שב"חים
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button