מבזקיםפוליטי / מדיני

מרכבות האש: 50 מיליון ש"ח יוקצו לטובת הפרויקט למאבק בשריפות בצפון

שישה טרקטורוני כיבוי נמסרו לשישה יישובים במחוז הצפון במסגרת פרויקט "מרכבות האש" בטקס שנערך היום (ראשון) בתחנת צפת של כבאות והצלה לישראל. הטקס התקיים במעמד מפקד מחוז צפון יאיר אליקים טפסר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מעלה יוסף שמעון גואטה, צוותי הרשויות המקומיות, חברי כיתות הכוננות ומפקדים ולוחמי אש ממחוז צפון.

פרויקט ״מרכבות האש״ אושר על ידי ממשלת ישראל בהצעת מחליטים שהוביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחודש שעבר. במסגרת ההחלטה שעלותה כ-50 מיליון שקלים, נציב הכבאות הורה לצאת לרכש מזורז של למעלה מ-150 טרקטורונים ו-40 טנדרים במטרה להציבם יחד עם צוותי מתנדבים מכיתות הכוננות על מנת לתת מענה מידי לאיום השריפות. במחוז צפון בלבד יחולקו 102 טרקטורונים מצוידים במערכות כיבוי מתקדמות.

לצד חלוקת הטרקטורונים שמכילים משאבת כיבוי בלחץ גבוה, קיבלו הצוותים גם הכשרה לכיבוי שריפות וכן ציוד מיגון אישי חדיש, ציוד לחימה באש, זרנוקים ואמצעי כיבוי נוספים שיאפשרו מתן מענה ראשוני וזריז בעת שריפות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים: ״בדיוק לפני חודשיים הצגנו את הצורך בפני השר לביטחון לאומי וצוותו והיום אנחנו כבר מחלקים 6 טרקטורונים – וזו רק ההתחלה. אני רוצה להודות לשר ולנציב הכבאות על רתימת כל המערך לרכש בזמן שיא. השילוב של אמצעים ויכולות הוא מכפיל כוח משמעותי ויחד עם כיתות הכוננות נוכל לכל משימה ואתגר״.

ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר הוסיף : ״אין כמו לוחמי האש במלחמה הזאת. הם מסכנים את חייהם אל מול האויב ששורף לנו את הצפון ונלחמים בעוז בשריפות. אני מודה לשר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף וכמובן למנכ״ל המשרד לביטחון לאומי וצוות השר על קידום הפרויקט בזמן שיא. מכאן אני רוצה למסור שאפו גדול ויישר כוח ללוחמי האש על עבודת הקודש שהם עושים, בשמי, בשם תושבי מועצת מבואות החרמון ובשם כל תושבי אשכול גליל מזרחי״.

ראש מועצה אזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה סיים בדבריו: ״הטרקטורונים האלו מצילים חיים! אין דבר יותר חשוב מזה. אני מודה למערך הכבאות על העבודה שלו ב-10 חודשים האחרונים ובכלל ולשר על הובלת החלטת הממשלה להעברת הכספים לרכישת הכלים האלו״.

מרכבות האש - כבאות והצלה צפון - מאבק בשריפות - טרקטורונים
צילום: יצחק ויימן / כבאות והצלה צפון
מרכבות האש - כבאות והצלה צפון - מאבק בשריפות - טרקטורונים
צילום: יצחק ויימן / כבאות והצלה צפון
מרכבות האש - כבאות והצלה צפון - מאבק בשריפות - טרקטורונים
צילום: יצחק ויימן / כבאות והצלה צפון

Back to top button