מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ מודה לראש מנהלת תקומה על סיום תפקידו: "התגייסת בשיא המשבר"

הממשלה נפרדה היום (ראשון) מראש מנהלת תקומה תא"ל במיל' משה אדרי שיסיים את תפקידו ביום רביעי הקרוב וימשיך בתפקידו הנוסף כראש הוועדה לאנרגיה אטומית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדרי: "אני מבקש להודות לך משה, על העבודה שאתה וחבריך עשיתם, היא יוצאת מן הכלל. זה לא שאין לך עבודות נוספות, אבל ברגע משבר נכנסת לתמונה ורצת לתוך קו האש – ועשית פשוט עבודה נפלאה, עם הרבה יוזמה ונטילת אחריות. ברגעי משבר גם קיבלת החלטות חשובות והתווית כיוון שאימצנו אותו כממשלה. העובדה שהתגייסת בשיא המשבר היא תעודת כבוד לך ותעודת כבוד לישראל שמוצאת אנשים כמוך".

ראש מנהלת תקומה היוצא משה אדרי הגיב לדברי ראש הממשלה ואמר: "תכנית החומש שאתם אישרתם תביא בשורה לחבל והיא מציירת עתיד ברור של ריפוי, שיקום, צמיחה ותקווה. היא תהווה חלון ראווה לדרך ואופי השיקום, של כל חבל ארץ לאחר משבר או אסון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף אדרי: "בנימה קצת יותר אישית ורגשית, בעיקר באתי להודות. שמח על ההזדמנות לקחת את התפקיד, להקים ולבסס את המנהלת ולהניח אדנים ארגוניים, תהליכיים, תוכניתיים וכלי ביצוע למימוש. אתגר ענק להקים מנהלת ללא "ספר הפעלה", תשתיות כוח אדם או תקציב אולם תוך ארבעה וחצי ימים הקמנו מנהלת על בסיס כוח אדם, תקציב ותשתיות ממקורות הוועדה. לא אסתיר שהשלושה חודשים הראשונים היו קשים ביותר, היו לנו אתגרים עצומים לתת מענה מהר ואפקטיבי בכלל התחומים שניתן להעלות על הדעת. כל זאת, תוך כדי הקמת מנהלת ואיושה, טיפול בדחוף והבהול במלונות, ניקוי טיפול ואיטום בתי תושבים, הקמת מעני התיישבות כפריים ועירוניים בתקופת הביניים וכלה בגיבוש ואישור תכנית אסטרטגית 45 ימים מיום הקמת המנהלת. זה חייב את המנהלת בראש ובראשונה לבניית אמון, התמסרות, מחשבה, זמן, תושייה, יכולת הכלה וספיגה, שיתופי פעולה בין משרדים, בין רשויות, הבנת המשימה ובעיקר למען מי אנו פועלים ולמה".
 
לסיום אמר אדרי: "באתי היום לישיבת הממשלה גם להודות לכם, לך, אדוני ראש הממשלה, שמיינת אותי ונתת לי את ההזדמנות לקחת חלק חשוב במענה המהיר לשיקום ועתידו של חבל התקומה. נענית לכל בקשה, זמן או עניין, ובעיקר תודה על האמון. לכם השרים, תודה על השותפות, התמיכה הסיוע והצבעה פה אחד בארבע הצעות מחליטים מורכבות. תודה על הזמינות והדלת הפתוחה תמיד. למנכ"ל משרד ראש הממשלה, על שותפות, זמינות וסיוע עם כלל צוות המשרד לצד רגישות ואכפתיות. ולמזכיר הממשלה, הערכה על הבנת האתגרים בגיבוש והגשת הצעות המחליטים. לסיום, אני עוזב את המנהלת אולם לא נפרד, תמיד אעמוד לצדם ואסייע גם בשנים הקרובות. אני מסיים עם הרבה אמונה גאווה וחוזר למשימתי באופן מלא, זהו צו השעה. אקח זיכרונות של שליחות ונתינה לכל חיי כשותף במשימה הלאומית החשובה, והיא שיקום ובנייה מחדש של חבל התקומה במדינת ישראל. זאת הייתה זכות להיות, להוביל ולהנהיג את המשימה יחד אתכם".

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

Back to top button