מבזקיםפוליטי / מדיני

מזייפים דרכונים ומשלמים אלפי דולרים: כך מגיעים עובדים זרים לישראל

בדיון שנערך היום (ראשון) בוועדה המיוחדת לעובדים זרים בראשות חבר הכנסת אליהו רביבו, בנושא מחסור בעובדים זרים בעקבות מלחמת חרבות ברזל, סיפרה סבינה סינג טאקורי, מטפלת פיליפינית, על התהליך המורכב והיקר של הגעת עובדים מהפיליפינים לישראל.

סינג טאקורי, שהגיעה ללוות את המטופל הסיעודי שלה לדיון, חשפה כי הסוכנות בפיליפינים נסגרה לאחר תשלום של 10,000 דולר לקבלני כוח אדם. עובדים מהפיליפינים עתה מגיעים דרך הודו עם דרכונים מזויפים, כשהם נאלצים לשלם 35,000 דולר עבור גברים ו-30,000 דולר עבור נשים כדי לעבוד בישראל.

למרות התלאות שהם עוברים, מסכימים העובדים הזרים לשלם את המחיר ומביעים שביעות רצון מהעבודה בארץ. "טוב לי ואני נהנית לעבוד בארץ", כך מתארת סבינה את שהותה בישראל במהלך הדיון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת רביבו, הגיב בזעם לנציגי הממשלה שנכחו בדיון: "האם אתם מודעים לכך שיש מטופלים שאין מי שיחליף להם טיטול? האם אתם יודעים שיש מטופלים שאין מי שיטפל בפצעי הלחץ שלהם? הישיבה הזו, שהפכה לזחוחה וחסרת מעש, שורפת לי את אמות הספים. כל אחד ואחת מכם צריכה לקום בבוקר ולשאול את עצמה מה עשיתי היום כדי להביא עובדים לסיעוד הביתי, ומה לא עשיתי שיכולתי לעשות. המצוקה הזו ידועה מזמן, ואני שומע תירוצים של כיתה ב'."

צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת

Back to top button