חדשות הארץמבזקים

״איפה בן גביר?״: עימותים בתל השומר בשל גיוס חרדים, 3 מפגינים נעצרו

לשכות גיוס החלו הבוקר (שני) לקלוט צעירים חרדים שזומנו לצו ראשון. זהו השלב הראשון ביישום התוכנית שהחלה לפני כשבועיים, כאשר נשלחו 1,000 צווי גיוס ראשונים לציבור החרדי. במקום התאספו צעירים חרדים רבים ובשעה זו מתקיימת הפגנה רחבה וסוערת של כמה מאות אנשים המתנגדים לגיוס.

מוקד מתיחות התפתח בתל השומר, שם מתקיימת הפגנה משמעותית נגד גיוס חרדים לצה"ל. למעלה ממאה מפגינים התכנסו במקום, לאחר שהגיעו בהסעות מבית שמש, אשדוד ובני ברק. האירוע, הפך למוקד עימות כאשר חלק מהמפגינים נכנסו לעימותים עם כוחות המשטרה שאבטחו את המקום.

מהמשטרה נמסר: ״בשעה זו מתקיימת הפגנה בלתי חוקית סמוך ללשכת גיוס צה"ל ברחוב יעקב דורי בקרית אונו. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ופועלים לשמירה על הסדר הציבורי. סגן מפקד מרחב דן הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפירי הסדר החלו בהתפרעויות תוך פריצת מחסומים, זריקת גדרות ואלימות. השוטרים החלו בהדיפה של מפירי הסדר באמצעות פרשים. כוחות המשטרה עצרו 3 מפירי סדר״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אי אפשר לפזר סיסמאות ״ביחד ננצח״ אם אין ביחד נתגייס״. כתב יאיר לפיד בברשת החברתית X כשהוא מצרף תמונה של צעירים חרדים מתעמתים עם המשטרה. בציוץ שפרסם לאחר מכן כתב: ״איפה הניידת של המעצרים? איפה בן גביר? איפה כל הליכודניקים שלא מפסיקים לדבר על בטחון? זו הפגנה אלימה נגד המדינה, לא ארבעה אנשים שיושבים עם ג'חנון בגינה ציבורית״, כשהוא מתייחס למעצר האישה שהפגינה מול ביתו של יולי אדלשטיין לפני יומיים וטענה שהגיעה למקום ל- ״פיקניק״.

מרכזת האופוזיציה, חברת הכנסת מירב בן ארי כתבה: ״עשרות חרדים תוקפים עיתונאית בבקום, אותם לא עוצרים כי אלה החברים של בן גביר, הוא גם לא יגנה ולא יעשה כלום, גם אם יתקפו שוטרים, לא מעניין. אבל את אלה עם סיר הג'חנון והקפה בפיקניק, אותם יעצרו ויחקרו כי הם סכנה לציבור״.

חבר הכנסת מיקי לוי התייחס גם הוא למחאת הגיוס וכתב: ״בפשקווילים שהופצו בריכוזים החרדים נכתב: "מאז קום המדינה לא הייתה כשואה הנוראה הזאת על צעירי היהדות החרדית בארץ הקודש". כמה ניתוק ורוע צריך כדי לכתוב ולחלק דבר כזה איום? איפה ה ״יחד״ ואיפה ה ״ננצח״ כאן?! איפה השר לאסון לאומי שיצחק מול המצלמה אותו חיוך טיפשי ואולי גם כאן יגיד ״שאו נשק״?!״.

יאיר גולן הוסיף בתורו: "גם הבוקר יש רק מקום אחד בו מתקיימת סרבנות ממסדית מסוכנת, פריבילגית, עבריינית וחסרת מודעות עצמית – ממשלת נתניהו״.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button