כלכלהמבזקים

בשורת הגז הטבעי מגיעה לתעשייה האווירית

במסגרת המדיניות של משרד האנרגיה והתשתיות לחיבור צרכנים גדולים לגז הטבעי – התעשייה האווירית מתחברת לרשת החלוקה של הגז הטבעי. מדובר במהלך שיקטין את עלויות האנרגיה של החברה, יחסוך את הצורך בהגדלת החיבור לרשת החשמל וישפר את הרציפות האנרגטית התפקודית.

התעשייה האווירית, כאמור, נחשבת לאחת התעשיות הגדולות במשק, ובחודשים הבאים תפעיל מתקן גנרציה לייצור חשמל שהוקם בנתב"ג, ויתופעל על ידי החברות "הריבוע הכחול" ו"אופישנסי". מתקן הגנרציה יספק לתעשייה חלק מצריכת האנרגיה, בהספק של 15 מגה וואט. החיבור לרשת החלוקה של הגז הטבעי צפוי להוות מקור התייעלות ולהביא לחיסכון שנתי ניכר לתעשייה האווירית.

עמי פיינשטיין, ראש תחום כלכלה ברשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות: "התעשייה האווירית היא בין התעשיות הראשונות במדינה העוברות לייצור עצמאי של חשמל ממערכת חלוקת הגז הטבעי, מה שיביא להקטנת עלויות האנרגיה שלה וישפר את עצמאותה האנרגטית״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״מדובר בצרכן משמעותי נוסף שמתחבר לרשת החלוקה. רשות הגז הטבעי תמשיך לפעול בנחישות ובמגוון של פעולות וכלים לקידום חיבור צרכנים לרשת חלוקת הגז הטבעי, כדי לאפשר לצרכנים השונים ליהנות מהתועלות שבשימוש בגז הטבעי", הוסיף.

סמנכ"ל תפעול ויו"ר ועדת אחריות תאגידית בתעשייה האווירית, מנשה בן חיים: "לפני כשבועיים דורגה התעשייה האווירית במקום הראשון בסקטור הביטחון והאלקטרוניקה ובדירוג 'פלטינום פלוס' ו-'AA' במדד מעלה בבורסה לניירות ערך. החברה ממשיכה את התחייבותה לשלב היבטי קיימות בפעילותה, מתוך האמונה שהשאת ערך עסקי יחד עם חיזוק היבטים סביבתיים וחברתיים שזורים האחד בשני״.

עוד אמר: ״התעשייה האווירית נמצאת בפעילות מואצת ורחבת היקף לאספקת מערכות עבור מערכת הביטחון הישראלית, ומחויבת לשמירה על חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל גם מההיבט הסביבתי".

משרד האנרגיה והתשתיות מעודד מעבר לשימוש בגז טבעי בתעשייה במקום דלקים מזהמים, ובכך להביא לתועלות סביבתיות וכלכליות: הגז הטבעי מעניק יתרונות רבים לצרכן ולמשק, ביניהם הוזלת עלויות האנרגיה וכן הפחתת זיהום האוויר ופליטת גזי החממה.

מפעל - חברת החשמל - פחם - גז טבעי
אילוסטרציה. צילום: יוסי ליאון, חברת החשמל

Back to top button