מבזקיםצרכנות

רפורמת הייבוא אושרה בכנסת: ״מהפכה שמבטיחה שינוי לדורות״

כחלק מהמאבק ביוקר המחייה, הושלמה חקיקתם של 4 חוקים שיחד מהווים את רפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל. הרפורמה צפויה לאפשר לראשונה לייבא לישראל היקף נרחב של מוצרי מזון, תמרוקים, מוצרי חשמל ומוצרים החייבים בתקן כגון אופניים, עגלות תינוק ומוצרים רבים נוספים שנמכרים במחירים זולים במדפים באירופה ויוכלו להגיע לישראל ללא תקנים והתאמות ייחודיות.

פערי המחירים בין ישראל ליתר מדינות ה- OECD מובילים לכך שמשפחה ממוצעת בישראל משלמת מעל ל-10 אלף ש"ח יותר כל שנה על מוצרים הכלולים ברפורמה, והרפורמה צפויה להפחית פער זה משמעותית.

במסגרת הרפורמה נקבע לראשונה כי ניתן יהיה לייבא לישראל מכל ספק כל מוצר שמשווק באירופה ללא קשר עם היצרן וזאת אפילו במוצרים שכיום אינם נמכרים בישראל. כתוצאה מכך צפוי לגדול משמעותית מגוון המוצרים בישראל וצפויה להתגבר התחרות על המותגים הבין לאומיים המובילים שכיום מגיעים לישראל על ידי יבואנים בלעדיים בלבד. הרפורמה מהווה בשורה משמעותית לצרכנים בישראל שיזכו לראות בסופר מגוון גדול יותר ומחירים זולים יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "מדינת ישראל עושה היום צעד אדיר לעבר פתיחת השוק לתחרות. החוק הרביעי שמשלים את רפורמת ״טוב לאירופה טוב לישראל״ עבר היום בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת והרפורמה יצאה לדרך״.

״במשך שנים גורמים חזקים ששלטו ושולטים בחברות הגדולות במשק ניסו למנוע העברת חוקים מהסוג הזה, חוקים שמשנים את כללי המשחק ופותחים באמת את השוק לתחרות אבל את מה שהם הצליחו לעשות עד היום הם לא הצליחו ולא יצליחו לעשות במשמרת שלנו״, הוסיף.

״המאבק ביוקר המחיה הוא מאבק אמיתי שנמצא בראש סדר העדיפויות ובאמצעות עבודת מטה מעמיקה אנחנו מובילים לשינויים מבניים שישחררו את הנטל של יוקר המחיה מאזרחי ישראל. נמשיך לחזק את כלכלת ישראל ולהיאבק ביוקר המחיה עבור אזרחי ישראל״, אמר לסיום.

הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס: "משרד האוצר ממשיך לקדם רפורמות מבניות להגברת התחרות והפחתת יוקר המחיה. רפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל צפויה להסיר חסמי סחר שהגבילו את הייבוא לישראל והובילו לרמות מחירים גבוהות ובהתאם להגביר את המגוון לצרכן על המדף לצד הורדת יוקר המחיה".

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״עשינו היסטוריה! רפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל אושרה במליאת הכנסת ללא מתנגדים ובהסכמת הקואליציה והאופוזציה יהיה יחד. זו מהפכה שמבטיחה שינוי לדורות. אנחנו הישראלים רואים את המחירים באירופה ושואלים למה זה לא טוב לישראל? מ-1 בינואר 2025, מהפכת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" תיכנס לתוקף״.

״זה לא היה פשוט, הפעילו עליי לחצים אדירים, אך לא נכנעתי. זו רפורמה שמפרקת את המונופולים ופותחת את השוק לתחרות אמיתית שתוריד חסמים ורגולציות – ובעיקר תוריד מחירים! באחדות ובהסכמה רחבה, ננצח במלחמה הזו ונצעיד את מדינת ישראל להצלחה גם בכלכלה״.

ניר ברקת
ארכיון. צילום: סיון פרג

Back to top button