מבזקים

מהפכה במאבק בסרבני גט: הכנסת מרחיבה את סמכויות בתי הדין הרבניים

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק בתי דין רבניים (תיקון מס' 9- קיום פסקי דין של גירושין). 32 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 6 שהתנגדו.

הצעת החוק דנה בהרחבת צווי ההגבלה הכלכליים שבית הדין הרבני רשאי להטיל על סרבן גט. כמו כן, מוצע לעגן את סמכות בית הדין הרבני להורות על הרחקות דרבנו תם כנגד סרבן וכנגד אדם שלישי הגורם לסרבן לסרב למתן הגט.

בנוסף לכך, מוצע לשנות את הדין לעניין נשים שבית הדין קבע שעליהן לקבל את הגט, ולקבוע בהוראת שעה כי יהיה ניתן להטיל צו הגבלה על נשים כאמור גם ללא אישור מיוחד של נשיא בית הדין הרבני הגדול, הנדרש היום. לבסוף, מוצע חידוד לעניין סוג הלשון שבית הדין יעשה בה שימוש לעניין מתן גט כתנאי להוצאת צו ההגבלה, ואולם מוצע לקבוע חובה לקיים דיוני מעקב גם במקרים שבהם לא ניתן לתת צו כאמור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות משתמשים בתי הדין באופן יעיל במגוון הכלים המשפטיים וההלכתיים במאבק נגד סרבנות גט, לרבות הפעלת "הרחקות דרבנו תם". בשל כך ניכרת הפחתה משמעותית במספר סרבני הגט, אך אין בכך די. מטרתה של הצעת חוק זו היא להסמיך את בתי הדין להשתמש בכלים נוספים במאבק חשוב זה, וכן לעגן במפורש בחוק את סמכותו של בית הדין להפעיל "הרחקות דרבנו תם" נגד סרבני גט".

בית הדין הרבני בתל אביב. אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button