כלכלהמבזקים

שר הכלכלה ברקת: "יום עצוב למונופולים והקרטלים, יום שמח לצרכנים"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית היום (שלישי) את רפורמת הייבוא "מה שטוב באירופה – טוב לישראל", שתביא לחיסכון משמעותי עבור אזרחי המדינה ותסייע במאבק ביוקר המחיה. הרפורמה, אשר תיכנס לתוקף בינואר 2025, תחבר את ישראל לשוק האירופי הענק, המונה מאות מיליוני צרכנים, ותאפשר ייבוא של אלפי מוצרים שמשווקים באירופה ומיוצרים בהתאם לכללים האירופאים, זאת, במקביל למסלולי הייבוא הקיימים בהתאם לתקינה הרשמית של ישראל.

רפורמת הייבוא "מה שטוב לאירופה – טוב לישראל", אותה יזם שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, כוללת כבר בשלב הראשון כ- 90% ממוצרי הצריכה שמרבית הציבור צורך ובהם חומרי ניקוי, מוצרי חשמל, מזון, תמרוקים, טואלטיקה, צעצועים, כלי בית, אופניים חשמליים, ועוד אלפים רבים של מוצרים בקטגוריות שונות. ישנם מספר מוצרי צריכה שטרם נכנסו לרפורמה, לדוגמה מוצרי חבישה, טמפונים, חיתולים לתינוקות, חומר מדמיע להגנה אישית (שכבר כיום ניתן לייבא בהתאם לתקינה האירופית, בעקבות הרפורמה הקודמת), מאחר וטרם הסתיים הליך אסדרתם ואילו ימופו עד לסוף השנה. בהתאם לחוק, עם השלמת המיפוי בסמכות השר לעדכן את התוספת החמישית לעניין האסדרות ומועדי כניסתן לתוקף.

הרפורמה תפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית אחרי עשרות שנים של ריכוזיות ושליטת המונופולים, הקרטלים והיבואנים הבלעדיים שנהנו מהגנה בדמות של תקינה ישראלית ייחודית שמנעה ייבוא של מגוון רב של מוצרים אותם צורכים מאות מיליונים ברחבי אירופה ובעולם כולו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוזם הרפורמה שר הכלכלה ניר ברקת: ״עשינו היום היסטוריה עם מהפכה שתישאר כאן לדורות. אני מודה לחברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שאישרו את המהפכה הכלכלית האדירה שהבאנו, שתפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית, תבטל חסמים ובירוקרטיות ותוריד מחירים. זהו יום שמח מאוד לאזרחי ישראל שבמשך שנים שילמו ביוקר בגלל כשלים וחסמים אדירים בשוק, ויום עצוב למונופולים ולקרטלים שנהנו מחוסר התחרות והעלו מחירים בלי בקרה. אני גאה בכך שחברי הקואליציה והאופוזיציה תמכו יחד ברפורמה, ללא מתנגדים ובהסכמה חוצת מפלגות. הכנסת יודעת להתאחד לטובת אזרחי ישראל. המהפכה שלנו שמה סוף לחוסר התחרות וכשלי השוק שאפשרו העלאות מחירים לא מוצדקות. אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו כפול על אותו מוצר שבאירופה קונים בחצי מחיר. רק תחרות אמיתית, ביטול חסמים ורגולציות מיותרות, יוזילו מחירים. כי מה שטוב לאירופה – טוב לישראל״.

ניר ברקת
ארכיון. צילום: סיון פרג

Back to top button