מבזקיםפוליטי / מדיני

בלתי נתפס: יום הולדת 5 כתום ועצוב לאריאל ביבס בכיכר החטופים

אלפי אנשים צעדו היום (שני) לכיכר החטופים כדי לציין את יום הולדתו החמישי של אריאל ביבס בשבי החמאס. האירוע החל בצעדה המונית וכתומה מכיכר הבימה לכיכר החטופים, שם התקיים האירוע המרכזי בהנחיית ישראל קטורזה ובהשתתפות בני המשפחה, רוני דלומי, רן דנקר ודוד ד׳אור.

פנינה ביבס-קשת, אמו של ירדן ביבס וסבתו של אריאל: "לולי יקר שלי 9 חודשים חלפו מאז שנלקחת מאתנו על ידי אנשים רעים. תשעה חודשים של דמעות, של תפילות, של תקווה שלא נכבית. העולם סביבנו ממשיך להסתובב, אבל הזמן כאילו קפא מלכת בלעדיך. כשאני מקריאה סיפור לבת דודתך, אני מחפשת אותך בעיניים. כאילו אם אסתכל מספיק חזק, אמצא אותך יושב לצידה, מקשיב בריכוז ומחייך את החיוך הביישני והמתוק שלך. הלב שלי מחסיר פעימה בכל פעם שאני נזכרת כמה אתה חסר. אני מנסה לדמיין את הרגע שבו תחזור אלינו, האם עדיין תקרא לי סבתא ניני? האם עדיין תרצה לשחק שק קמח? אני כמעט יכולה לשמוע את הצחוק שלך כשאתה מתיז עליי מים בזמן שאנחנו משקים את העציצים בגינה. לולי, כל כך הרבה השתנה בשנה האחרונה. במקום לחגוג את כל הדברים החדשים שלמדת, אנחנו מתמודדים עם החוסר, שלך, של אמא ואבא, של פיר פיר הקטן. ונמצאים גם בצלו של אובדן נורא. סבא יוסי וסבתא מרגיט כבר לא איתנו, ואיך תגיב כשתגלה את הבשורה? גדלת בשנה, אבל אין חגיגה. אתה כל כך קרוב ובכל זאת כל כך רחוק. אני מתפללת שבקרוב נזכה למתנה הגדולה ביותר – לחבק אותך ואת כל המשפחה שוב. מחכה שיהפוך החלום למציאות״.

עפרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס: ״לפני שבועיים, ראש הממשלה שלנו טס לוושינגטון והחזיק שם את הציור שצייר אריאל. אריאל תיאר לגננת את מה שצייר והיא כתבה: אני עף ומציל אנשים שתקועים בתוך בור. כל מילה במשפט הזה, דוקרת לי בלב כמו סכין ואני שואלת- מי יציל את אריאל? מי יציל את כפיר, את שירי ואת ירדן ואת 111 החטופים האחרים? אני פונה אליך ראש הממשלה, זה לא מספיק להחזיק תמונה! הגורל שלהם בידיים שלך! יש עסקה שאתה חתום עליה. אל תוסיף לה שינויים, אל תציב גבולות אדומים חדשים. אל תהסס ואל תדחה, תביא אותם הביתה. אסון השבעה באוקטובר התרחש במשמרת שלכם. עליכם מוטלת האחריות והחובה להחזיר את החטופים, להשיב את המפונים לבתיהם, ולאחד את החיילים עם משפחותיהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא סיימה את דבריה ואמרה: "לולי, אתה גיבור, כמו באטמן שאתה כל כך אוהב. והמשאלה שלי עבורך- שתזכה לשנה הבאה. שנחבק אותך שוב, נראה אותך רוקד עם תואם ומשתולל עם נגב, שתכיר את אפיק. שתזכה להיות אח גדול לכפיר, שתחבק שוב את אבא ושאמא תוכל לארגן לך יומולדת 6, כמו שאמור להיות. לא מוותרים עליכם, אוהבת אותך מאוד, דודה פיפי״.

דלית רם-אהרון, חברתה של שירי ביבס ותושבת ניר עוז ששרדה את טבח ה7.10: ״לפני שבוע חגגנו לאורן שלי יומולדת 5. אני זוכרת את היום שבו שירי ואני הודענו אחת לשנייה שאנחנו בהיריון. מאז שאריאל נחטף אורן חושבת עליו בלי סוף, אחת לכמה זמן היא באה אלי ואומרת "אמא, יש לי דמעות בעיניים, אני מתגעגעת לאריאל, למה הוא לא חוזר? הוא חי או מת?" באיזה עולם זה הגיוני שילדים בני 5 יחכו לחבר שלהם שחטוף בעזה ויתהו אם הוא חי או מת? הם לא רק פוסטר או סרטון טראגי. הם משפחה מדהימה עם חלומות ושאיפות, ועם כל כך הרבה אנשים שאוהבים ומחכים להם״.

כיכר החטופים - אריאל ביבס - המטה למשפחות החטופים
צילום: פאולינה פטימר
כיכר החטופים - אריאל ביבס - המטה למשפחות החטופים
צילום: פאולינה פטימר
כיכר החטופים - אריאל ביבס - המטה למשפחות החטופים
צילום: פאולינה פטימר
כיכר החטופים - אריאל ביבס - המטה למשפחות החטופים
צילום: פאולינה פטימר

Back to top button