מבזקיםפוליטי / מדיני

סערת מעצר הלוחמים בשדה תימן: משפחות החיילים מגיעים לכנסת

בהמשך לפרשת מעצר הלוחמים בשדה תימן, בני משפחות החיילים שנעצרו הגיעו אמש (שני) לכנסת, ונפגשו עם מספר חברי כנסת ושרים שביקשו לתמוך בלוחמים שנעצרו. המשפחות סיפרו לשרים ולחברי הכנסת על ההלם שהן חוו כאשר קיבלו את ההודעה על מעצר בן משפחתם: "אחרי חודשים שהם נותנים את כל כולם ומשרתים במילואים לא האמנו שמה שהם מקבלים זה יריקה בפרצוף מצד מדינת ישראל".

המשפחות שוחחו עם השרים אורית סטרוק, איתמר בן גביר, יצחק וסרלאוף ועמיחי אליהו, ועם חברי הכנסת לימור סון הר מלך, ניסים ואטורי, שמחה רוטמן, אלמוג כהן, צביקה פוגל, חנוך מילביצקי, ירון לוי ועוד. השרים וחברי הכנסת חיזקו את המשפחות, ואמרו להן כי מעצר לוחמים על ידי רעולי פנים הוא "אירוע חמור שלא אמור לקרות במדינת ישראל", והוסיפו שחקירה כזו של לוחמים בזמן המלחמה מהווה פגיעה בכלל הלוחמים.

המשפחות, בשיתוף עם מטה "שומרים על החיילים" מסרו: "הגענו היום לכנסת כדי לשוחח עם חברי הכנסת והשרים על המכה הקשה שחטפנו כשגילינו שבן משפחתנו נעצר לאחר שנתן את כל כולו למדינת ישראל. אחרי חודשים בלי בית, בלי המשפחה ובלי העבודה, חייבים לתת גב ללוחמים שלנו ולהראות להם שמדינת ישראל עומדת מאחוריהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פעולות המחאה נגד מעצר החיילים צפויות להימשך בשבועות הקרובים, כאשר היום (שלישי) בשעה 13:30 צפויה להתקיים הפגנה נוספת בבית ליד, זאת במקביל לדיון נוסף בבית המשפט על מעצרם של חלק מהחיילים שנחשדו בפגיעה במחבל נוחב'ה במהלך כליאתו בשדה תימן.

בתוך כך, פעילים רבים ובני משפחות החיילים ששוחררו הודיעו אמש על הקמת מטה מאבק לשחרור החיילים, בתוך שעות הצטרפו למטה כאלף פעילים. במסגרת המטה צפויות להתקיים הפגנות נוספות בקריאה לשחרור הלוחמים, ובדרישה ממדינת ישראל לעמוד מאחורי הלוחמים ו"לתת להם גב".

פרשת שדה תימן - משפחות החיילים - מטה שומרים על החיילים
צילום: מטה שומרים על החיילים
פרשת שדה תימן - משפחות החיילים - מטה שומרים על החיילים
צילום: מטה שומרים על החיילים
פרשת שדה תימן - משפחות החיילים - מטה שומרים על החיילים
צילום: מטה שומרים על החיילים

Back to top button