חדשות הארץמבזקים

חיפה מתרגלת מצב חירום בו אזרחים לא יוכלו לצאת להצטייד בסופרים

בחניון עיריית חיפה התקיים הבוקר (שלישי) תרגיל חלוקת מזון למקומות מחסה המוניים. בתרגיל השתתפו: מנכ"ל משרד הכלכלה, עו"ד אמנון מרחב ובכירי משרדו, נציגי "רשות החירום הלאומית", משרד הכלכלה, פיקוד העורף, אגף הביטחון ושירותי חירום בעיריית חיפה, משטרת ישראל ורשתות מזון. התרגיל נועד להבטיח אספקת מזון סדירה בעת חירום ממחסני המזון למקומות מחסה המוניים מוגנים, שאושרו לשימוש על ידי קציני פיקוד העורף במקרה של ירי טילים ממושך לרחבי העיר.

מקומות המחסה ההמוניים המוגנים מצויים בקומות תחתונות בחניונים בהם תתאפשר שהות ממושכת בעת הצורך. במקומות אלה מתקינה העירייה מערכות WIFI שיאפשרו לשוהים בהם לשמור על קשר עם בני משפחותיהם ולהישאר מעודכנים בהנחיות פיקוד העורף והעירייה.

מקומות המחסה הללו מיועדים לתושבים שאין בבתיהם ממ"ד או מקלט פרטי משותף וכן אין בסמוך לבתיהם מקלט ציבורי. לתושבים אלה תינתן אפשרות להתפנות למרחב מוגן, אליו יוזמנו על פי מקום מגוריהם באמצעות מסרון בו יצוין מיקום המרחב שהוכן עבורם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה אמנון מרחב: "משרד הכלכלה והתעשייה סיים את הליך הכנת עשרות אלפי מארזי מזון הכוללים מוצרים חיוניים, לצורך הפצתם במידת הנדרש, לאזרחים שלא יוכלו לצאת להצטייד בסופרים. המארזים הוכנו על ידי מספר רשתות שיווק שנבחרו לאחר הליך מכרזי ייחודי אשר התבצע, לראשונה, בשיתוף רח"ל ומשרד האוצר. המארזים מאוחסנים ומוכנים להפצה, לרבות אפשרות להכנת כמויות נוספות בהתאם לצורך, באופן מידי".

כמו כן, למעלה מ-400 "סניפי ברזל" של רשתות המזון, נבדקו ובוקרו בחודשים האחרונים והם ערוכים לפעול גם בתרחישי קיצון. בסניפים אלו ירכזו הרשתות כוח אדם ומלאי מזון במידה ויהיה חוסר בהם. שאר אלפי סניפי רשתות המזון ברחבי הארץ, ימשיכו לפעול כל העת, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. לצד זאת, מלאי החירום של מדינת ישראל הוגדלו בחודשים האחרונים כמותית והורחבו מבחינת מגוון המוצרים, וכעת רמתם עומדת על מוכנות גבוהה. המחסנים יפתחו רק בהנחיה של משרד הביטחון. אמנון מרחב הוסיף כי אין מחסור במזון ברשתות המזון ובמחסני המזון של הרשתות, היצרנים והיבואנים ואין סיבה לצרוך מעבר לנדרש למשפחה למספר ימים.

מנהל אגף הביטחון ושירותי חירום בעיריית חיפה, יאיר זילברמן, ציין כי התרגיל נערך במסגרת המאמץ העירוני המתמשך לתת מענה מיטבי לצרכי התושבים במידה ויגיע מצב בו יהיה צורך לעשות שימוש במקומות המחסה המוניים. עוד הדגיש זילברמן בדבריו, כי :"בכל מקרה של אזעקה, על התושבים לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף: להיכנס תוך 60 שניות למקום הכי מוגן שיש"

עיריית חיפה  - תרגיל מלחמה - חלוקת מזון
צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה
עיריית חיפה  - תרגיל מלחמה - חלוקת מזון
צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

Back to top button