מבזקיםצבא וביטחון

השר גלנט: לממשל האמריקני יש רצון גדול לעזור לנו ולשתף פעולה

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (שלישי) לבסיס תל-נוף של חיל האוויר, שם שוחח עם טייסי קרב בראשות מפקד טייסת 133 סגן-אלוף ע׳, מפעילי כטמ״מים, מכונאים ואנשי היחידה האלקטרונית. השר גלנט שמע מהחיילים והחיילות על פעולותיהם במהלך המלחמה בכל גזרות הלחימה, ועמד על מוכנותם לקראת פעולות אפשריות בזירות השונות.

שר הביטחון גלנט אמר בשיחה: "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות שלנו – גם בהגנה וגם בהתקפה. המסר הראשון שלי אליכם זה צבירת יכולות – בהגנה, בהתקפה ובכל התחומים. אני עוסק ביממות האחרונות בתיאום. אתמול פגשתי ביחד עם הרמטכ"ל את מפקד 'סנטקום' – הגנרל קורילה, כל הלילה עשיתי שיחות עם אוסטין שנכנס ויצא מנשיא ארצות הברית ועם אחרים בממשל האמריקני – יש להם רצון גדול לעזור לנו ולעבוד ביחד, שיתוף הפעולה הזה הוא מרכיב קריטי בכל הכנה״.

״כשאני מסתכל מה אתם עשיתם, רק בחודש יולי: תקיפה מרשימה ומוצלחת בנמל חודידה, חיסלתם את רמטכ"ל החמאס מוחמד דף ביחד עם ראפע סלאמה מח"ט ח'אן יונס בח'אן יונס. אחרי שהרגו לנו 12 ילדים במג'דל שמס חיסלתם את מוחסיין – הרמטכ"ל של חיזבאללה ויד ימינו של נסראללה, כל זה על בסיס מודיעין מדויק ואיכויות ביצוע גבוהות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״כשאני מסתכל על היסוד של איך אנחנו פועלים – תעוזה, נחישות והתמדה. העזה זה לעשות את הדבר הנכון בזמן הנכון, נחישות זה לדעת שאתה עלול לשלם מחיר ולהיות מסוגל לפעול כנגד העניין הזה, והתמדה מפני שהעניין הזה לוקח חודשים״.

״תנצלו את הזמן בכל המקומות – תכנון, אימון, דיון על כל מי שיהיה, בעיקר על מה שפחות צפוי, כי בדרך כלל הפחות צפוי קורה. ובקצה, מוכנות לזה שזה יכול לקרות בעוד זמן קצר כי זה הטבע של הדברים: אתה רץ, מתכונן, מה שתכננת לא קורה, קורה משהו אחר, אבל תהליך ההכנה שלך משרת את הפעולה שלך, כי הפעולה שוזרת בתוכה דברים שהתכוננת אליהם וגם נותנת לך את הבסיס לעשות דברים שלא התכוננת״.

צילום: דובר צה"ל

Back to top button