חדשות הארץמבזקים

אחותו של אלעד קציר ז"ל: כל יום נוסף בשבי מסכן את החטופים

במהלך דיון מיוחד של ועדת החקירה האזרחית על משמעות אי קידום עסקת חטופים, העידה כרמית פלטי קציר, אחותו של אלעד קציר ז"ל העידה בפני ועדת החקירה האזרחית: "מאז שאלעד נרצח בשבי נהרגו עוד שישה חטופים נוספים, ואני יודעת שכל יום נוסף בשבי מסכן את הנותרים. הדם שלהם הוא על הידיים של הממשלה הזאת"

כרמית פלטי קציר: "אלעד נחטף באלימות, אחרי שניסה להיאבק. לפי מה שאנחנו יודעים הוא הוחזק בשבי רוב הזמן לבד. נלקחו ממנו מכשירי השמיעה שלו. באחת מדירות המסתור שהחזיקו בו, אנחנו יודעים שכבר התייחסו אליו הרבה פחות טוב, כנראה היכו אותו. קיבלנו אות חיים ראשון מאלעד ביום ה-44 למלחמה."

"קיבלנו עדות מפורטת עליו מחטופות שחזרו ולאחר מכן קיבלנו שני סרטונים שבהם נראה אלעד רזה, אבל חי, מדבר, עומד על רגליו, ויודע שתמיר אדר, חבר שלו, נרצח. ב-18.1 ניצן אלון והקצינה שלנו מתקשרים אליי ואל אחותי בשיחת וידאו ומודיעים לנו שיש להם ידיעה מודיעינית שאומרת שככל הנראה אלעד כבר לא בחיים, שנרצח על ידי השובים שלו. רק ב-6.4 הודיעו לנו שהתנהל מבצע חילוץ בעזה לחילוץ הגופה, ושהגופה שהלכו לחלץ היא של אלעד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ביקשתי שיעשו נתיחה לגופה, כי חשבתי שאולי נתיחה תספר לנו מה קרה. מה שאני יכולה לספר לכם זה שאלעד נורה בראשו שתי יריות, הן אלה שהרגו אותו. הוא פשוט הוצא להורג על ידי השובים שלו. שתי יריות בראש. לא נמצאו על הגופה סימני אלימות או התעללות, אבל מבחינת הסיפור, לדעת מה קרה שם, למה הוציאו אותו להורג? אנחנו לא יודעות. יכול להיות שאלעד הבין שמדינת ישראל לא ממהרת לחלץ אותו".

חבר הוועדה אייל בן ראובן: "האם לאחר שחולצה גופתו הגיע אליכם נציג ממשלה להשתתף בצער, היה בלוויה, האם ראש הממשלה התקשר או שר?"

כרמית: "מאז שאלעד נרצח, מראש הממשלה ולשכתו לא רק שלא התקשרו, לא קיבלנו אפילו מכתב גנרי של משפחות שכולות. באופן עקבי הוא לא יוצר איתנו קשר. אנחנו כן יודעים שהיו יותר מפעם אחת הזדמנויות להוציא עסקה לפועל. אני יודעת את זה מקשר קרוב עם צוות המשא ומתן. אני יודעת את זה משיחות עם ראשי ממשל שאמרו שיש עסקה על השולחן."

כרמית מוסיפה: "זה מלמד על דפוס שיטתי שבו ראש הממשלה או מכניס תנאים חדשים, או מקשיח עמדות, שהוא יודע שחמאס לא יסכים להן. אני יודעת בוודאות שהפעילות שלי שממשיכה להיאבק על החזרת החטופים מתוך רצון שלא יהיו עוד משפחות כמו אלעד שיקומו בבוקר ויגידו שאפשר היה להציל ולא הצילו. מאז שאלעד נרצח בשבי נהרגו עוד שישה חטופים נוספים, ואני יודעת שכל יום נוסף בשבי מסכן אותם. הדם שלהם הוא על הידיים של הממשלה הזאת."

ועדת החקירה האזרחית לאסון 7.10 - הילה אביר
צילום: דוברות ועדת החקירה האזרחית

Back to top button