מבזקיםמשפטי/פלילי

הפגנת החרדים מול תל השומר: 21 מפגינים עצרו, שלושה שוטרים נפצעו

המשטרה מסרה לפני זמן קצר סיכום ההפגנה שהתרחשה היום (שלישי) סמוך ללשכת גיוס צה"ל בקרית אונו. בהודעה נאמר: המשטרה פעלה לשמירת הסדר הציבורי תוך הפעלת פרשים; נעצרו 21 מפירי סדר; נפצעו 3 שוטרים; כלל הצירים נפתחו לתנועה.

עוד נאמר: משטרת ישראל פעלה החל משעות הבוקר במאמץ לשמור על הסדר הציבורי, לאור הפגנה סמוך ללשכת גיוס צה"ל בקרית אונו. מאות מפגינים שהגיעו למקום במטרה לפרוץ לבסיס הצבאי, התעמתו עם השוטרים תוך אלימות, השלכת חפצים, ניסיונות חוזרים ונשנים לפרוץ חסימות, השלכת גדרות, ואף סיכנו את חייהם ונשכבו מתחת למשאיות ואף ניקבו גלגלים של משאיות".

"מפירי הסדר תקפו את השוטרים בליווי קריאות נאצה לעבר השוטרים- "נאצים". קצין משטרה הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם הפעלה ושימוש באמצעים. חרף האזהרות, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים והמשיכו בהפרות הסדר תוך אלימות וניסיונות פגיעה בפרשים והשלכת בקבוקים לעבר השוטרים הפרשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשטרה נאלצה להשתמש בכוח והפעילה פרשים. מפירי הסדר פרצו לשני מבנים אזרחיים סמוכים- בית חולים שיבא ואנדרטה בקרית אונו. באנדרטה הושחתו עצים לזכר נופלים. בהמשך המשיכו בהתפרעות, זריקת גדרות על הכביש, פגיעה בתשתיות וחסימת הכביש. בנוסף מפירי סדר פגעו במכוון ברכבי ואופנועי משטרה וגרמו להם לנזקים, ובניהם, עקירת לוחיות רישוי, עקירת מגבים וכו'."

כוחות המשטרה עצרו 21 מפירי סדר. בתוך כך, כתוצאה מהאלימות של מפירי הסדר, שלושה שוטרים נפצעו. כלל הצירים נפתחו לתנועה. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור.

צילום: דוברות המשטרה
הפגנת חרדים נגד גיוס - שוטר פצוע
צילום: דוברות המשטרה
הפגנת חרדים נגד גיוס - פגיעה באופנועי משטרה
צילום: דוברות המשטרה
הפגנת חרדים נגד גיוס - פגיעה בניידת
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button