חדשות הארץמבזקים

תכנית עיריית חיפה ליצירת אזורי חייץ בעת שריפה הוצגה במועצה

על רקע שריפות הענק, שפקדו את חיפה בשנים האחרונות והמצב הביטחוני השורר במדינה, פועלת עיריית חיפה, בשיתוף עם המשרד לביטחון לאומי וכבאות והצלה, ליצירת אזורי חייץ ברחבי העיר, במטרה להפחית ככל הניתן את הסכנה להתפשטות שריפות יער באזורי מגורים.

חיפה הינה העיר הראשונה בארץ המיישמת את התוכנית הלאומית ליצירת קווי חייץ, הממומנת על ידי המשרד לביטחון לאומי, בעלות של כ–12 מיליון ₪. הפעילות מתבצעת על-בסיס תוכנית אב ייעודית, שהוכנה על-ידי עיריית חיפה ואושרה על ידי רשות הטבע והגנים, פקיד היערות הארצי והרשות לכיבוי אש והצלה. בשלב הראשון, תיושם התוכנית בשכונות: דניה, סביוני דניה ורמת גולדה.

הערב (שלישי) הוצגה התוכנית בפני חברי מועצת העיר בישיבת המליאה על-ידי ראש מינהל התפעול בעיריית חיפה, אוהד דורפמן ונציג משרד "מידות ומעשי נוף" – אלי טל, אשר ביצע את התכנון לצורך הכנת התוכנית. בהמשך הובאו התייחסויותיהם של מפקד מחוז חוף בכב"ה – צביקה מויאל, נציג פקיד היערות הארצי – סאמח דראושה ושל מנהל מרחב כרמל ב"רשות הטבע והגנים" – אייל מילר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העבודות ליצירת קווי החייץ יבוצעו בשטחים ציבוריים בלבד, תחת פיקוח הדוק של אקולוג ואגרונום ויכללו כריתת אורנים ומינים פולשניים, הנחשבים לדליקים ועלולים להגביר את עוצמת השריפות. כמו כן יכללו העבודות גיזום וניכוש צמחייה יבשה.

הפעילות תבוצע כאמור על פי תכנית לאומית, שאומצה בשנת 2022 כהחלטת ממשלה להתמודדות עם שריפת יער, חורש ושטחים פתוחים באמצעות אזורי חייץ. על פי נתוני התוכנית, העלייה בתדירות השריפות ובעוצמתן צפויה להחריף בשנים הבאות כתוצאה משינויי האקלים. בנוסף, מלחמה והשלכותיה משפיעות אף הן על היתכנות השריפות ועל היקפן.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה: "שריפות הענק שחווינו בחיפה בשנת 2010 וב – 2016 הביאו אותנו להבנה, כי עלינו לנקוט צעדים מעשיים, על מנת למנוע את הישנותן. עוד באותן שנים התחלנו במהלך ליצירת קווי חייץ וכעת, עם חזרתנו לעשייה, בכוונתנו להמשיך את הפעילות, על מנת ליצור מצב, שבו בנייני המגורים בשכונות העיר יהיו מוגנים ככל הניתן מסכנת היפגעות משריפות".

מועצת העיר חיפה
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
מועצת העיר חיפה
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

Back to top button