חדשות הארץמבזקים

גנץ: לא היינו צריכים לחכות לרצח 12 נערים ונערות במג'דל שמס

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם הערב (שלישי) בכנס הצדעה לעדה הדרוזית בתל אביב: "בפתח הדברים, עלינו להישיר מבט לאזרחי ישראל כולם, אחרי עוד יום קשה בצפון ולומר שלא היינו צריכים לחכות לאירוע הטרור הנפשע שבו נרצחו 12 נערים ונערות תושבי מג'דל שמס. לא היינו צריכים לאפשר את המציאות שבה גם היום, נפצעו אזרחים בצפון."

"אנחנו חזקים מאויבינו. לישראל יש עליונות ביטחונית, ובריתות אזוריות איתנות, שיעמדו מול כל מתקפה. אסור שהפעלת הכוח שלנו תבוזבז. כעת, כשהיוזמה בידינו, עלינו להגביר את הלחץ הצבאי, כולל בפגיעה ישירה בתשתיות של מדינת לבנון – כדי למצוא פתרון שיאפשר את החזרת החיים בצפון למסלולם. עלינו למצות את המתיחות והמעורבות של גורמים בינלאומיים, כדי להגיע להישגים שיביאו לתושבי הצפון ביטחון."

גנץ הדגיש כי "לממשלה יהיה גיבוי רחב גם מהאופוזיציה – לכל פעולה התקפית אחראית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר גנץ: "ניצחון אמיתי נשען על ארבע רגליים: ההישגים הצבאיים שצה"ל משיג בצורה נחושה, גם במחיר כואב. הוא מותנה בהשבת האנשים לבתיהם – חטופים למשפחותיהם, חללים לקבריהם, ואנשים ליישוביהם. הוא מותנה בקידום ברית אזורית שתחזק את המיצוב האסטרטגי של מדינת ישראל בהתמודדות עם האתגרים שאיראן ושלוחיה מציבות באזור, והוא מותנה בקידומה של אחדות אמיתית בחברה הישראלית על כלל גווניה."

בכנס נאם גם יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן שאמר: "עלינו להישבע על שני דברים. בביטחון אנחנו צריכים להישבע שלעולם לא עוד, לעולם לא נשים אזרחים לפני חיילים. זה לא יקרה יותר. בגבול הצפון לא יהיה אזור ביטחון בתוך שטחנו. הדבר השני שאנחנו צריכים להישבע עליו ולהכריע בעניינו זה בערך השוויון. בישראל פשטו מגמות של גזענות ומגמות של אפלייה קשה. הן צריכות להיעלם מחיינו. זה לא יעשה וזה לא יקרה ללא מאבק נחוש".

בטקס הצדעה לעדה הדרוזית שהתקיים היום (שלישי) במרכז רבין בתל אביב, השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, השייח מאופק טריף, שר הביטחון יואב גלנט, יו״ר המחנה הממלכתי חה״כ בני גנץ, יו״ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן, ראש העיר תל אביב מר רון חולדאי, ראשי ארגון מד״א, מנכ״ל זק״א צבי חסיד, בכירי המשק ואורחים נוספים.

כנס הצדעה לעדה הדרוזית  - יצחק הרצוג, ראש זק"א צבי חסיד
צילום: זק"א תל אביב
כנס הצדעה לעדה הדרוזית
צילום: זק"א תל אביב
כנס הצדעה לעדה הדרוזית
צילום: זק"א תל אביב

Back to top button