מבזקיםפוליטי / מדיני

היועמ"שית: מינויה של ד"ר מינס למ"מ יו״ר הרשות השניה – אינו חוקי

היועצת המשפטית לממשלה כתבה היום (שלישי) לשר התקשורת: "החלטת הממשלה למנות מ״מ יו״ר למועצת הרשות השניה למרות שאינה עומדת בתנאי הכשירות הסטטוטורית אינה חוקית. כניסתה לתפקיד כיו"ר המועצה והפעלת סמכויות של יו"ר המועצה על ידה תהיה בניגוד לדין."

במכתב, שחתום על ידי עו:ד גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, נאמר: "1. בתאריך ,4.8.2024 אישרה הממשלה את מינויה של ד"ר אודליה מינס, שכיהנה כחברת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, לתפקיד ממלאת מקום יו"ר המועצה. זאת, הגם שד"ר מינס לא עומדת בתנאי הכשירות הסטטוטוריים לתפקיד, הקבועים בסעיפים 16א ו24-)ג( לחוק החברות הממשלתיות, תשל"ה1975- ), ואשר חלים על תאגידים ציבוריים, מכוח סעיף 60א לחוק זה.

"2. הואיל והממשלה איננה מוסמכת לאשר את מינויו של אדם שאיננו עומד בתנאי הכשירות המתחייבים על פי החוק הנוגע בדבר, מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות, ודינה בטלות. בשל כך, כניסתה לתפקיד של ד"ר מינס כיו"ר המועצה והפעלת סמכויות של יו"ר המועצה על ידה תהיה בניגוד לדין. .3 התפקיד כולל תנאי סף סט טוטוריים, ולפיכך מינויו של ממלא מקום מחייב עמידה באותם תנאי סף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

".4 תהליך קבלת ההחלטה בממשלה אף הוא פגום. הצעת ההחלטה האמורה לא הופיעה על סדר היום של ישיבת הממשלה והיא הונחה על שולחן הממשלה תוך כדי ישיבתה. בחוות הדעת המשפטית של היועצת המשפטית למשרד התקשורת, שנלוותה להחלטה, נכתב כי קיימת מניעה משפטית במינוי, בשל אי עמידתה של המועמדת בתנאי הסף. זו הייתה גם עמדתנו."

"משעה שהתברר לנו שישנה כוונה לדון בהצעה כאמור, תוך כדי ישיבת הממשלה, הצגנו את עמדתנו אף בישיבה, בעל-פה. אף על פי כן, הממשלה אישרה את המינוי.

"לסיכום, כניסתה לתפקיד של ד"ר מינס כיו"ר המועצה ו הפעלת סמכויות יו"ר המועצה על ידה היה בניגוד לדין, היות שבמינוי שלה נפל פגם שיורד לשורשו של הליך שדינו בטלות. שר התקשורת רשאי למנות את אחד מחברי המועצה שעומדים בתנאי הכשירות לתפקיד מ"מ יו"ר המועצה, בהתאם לדין ולאחר בדיקה משפטית ממצה."

ברכות ליועמ"שית החדשה, גלי בהרב-מיארה, שמונתה היום...
ארכיון. צילום: תומר יעקבסון
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button