מבזקיםמשפטי/פלילי

כך נתפסה כנופיית פורצים ששדדו כספת מזוג קשישים בביתם

בחודשים האחרונים, החלה חקירה ביחידה ללחימה בפשיעה ציון במחוז ירושלים של פרשייה שבמרכזה כנופיית עברייני רכוש האחראים להתפרצויות לדירות מגורים וגניבת כלי רכב בשכונות העיר ירושלים- רמות, מוצא, הר נוף, ובסמוך לעיר.

בתאריך 7.7 הגיעו חברי החוליה באישון לילה אל ביתם של זוג קשישים בשנות ה- 70 וה- 80 לחייהם המתגוררים בשכונת רמות שבצפון העיר. לאחר שפרצו לדירתם, הגיעו אל חדר השינה של הזוג ונעמדו מעליהם כשהם חמושים במוטות עץ וברזל. בהמשך לכך כשהתעוררו בני הזוג, דרשו החשודים את מפתחות הכספת שבחדר השינה.

כשטענה הקורבן כי המפתח אבד, החשודים השתמשו במוט ברזל ("לום") ועקרו באמצעותו את הכספת ממקומה, כשבתוכה היו תכשיטי זהב ועשרות אלפי ש"ח. מיד לאחר מכן נמלטו מהמקום והתקבל דיווח אודות המקרה במוקד המשטרה במחוז ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שוטרי מחוז ירושלים גלויים וסמויים שפעלו באזור, הגיעו במהרה והחלו בסריקות אחר החשודים שנמלטו לכיוון שטחי יו"ש, זאת במקביל לתחקור המקרה ואיסוף פרטים ראשוניים. במהלך סריקות אלו, אותרו בנתיב בריחתם כלי הפריצה, והם נתפסו על ידי השוטרים לטובת מיצוי ראייתי.

במסגרת החקירה, הצליחו חוקרי יל"פ ציון בסיוע מערך המודיעין במחוז ירושלים, להתחקות אחר אחד זהות החשודים. בתאריך 16.7 נעצר לחקירה פלסטיני תושב בית איכסא בשנות ה-30 לחייו אשר הועסק כשומר באתר עבודה בהר המנוחות בירושלים בניגוד לחוק, בחשד למעורבותו במקרה השוד ובמקרי פשיעה נוספים. מחקירתו עלה כי במועד שוד הקשישים, הוא שימש כתצפיתן וסייע ליתר חברי הכנופיה לבצע את זממם.

בשלב זה ניסו להבין חוקרי המשטרה במחוז ירושלים כיצד ידעה הכנופייה על אודות הכספת בדירה.

בחקירה שהתנהל במשטרה ביל״פ ציון, התברר כי אותו החשוד שנעצר תחילה, הכווין את חברי הכנופייה שביצעו את השוד בדירת הקשישים אל מקום הימצאה של הכספת בחדר השינה, לאחר שהיה בקשר עם חשוד נוסף שהועסק בניקיון חדרי מדרגות בבנייני המגורים ברחוב, ובניקיון דירתם של אותם הקשישים שנשדדו. גם חשוד זה, פלסטיני תושב בית איכסא בשנות ה- 30 לחייו, נעצר לחקירה בתאריך 30.7 על ידי בלשי יל"פ ציון במקום עבודתו באזור תעשייה עטרות.

בנוסף, בחודש שעבר נעצר לחקירה גם אסיר שהחל לרצות עונש מאסר בגין עבירות רכוש שביצע אשתקד. במסגרת החקירה במחוז ירושלים, עלה שמו של החשוד- פלסטיני תושב ענאתא בשנות ה-20 לחייו, המעורב במקרים נוספים במהלך החודשים האחרונים של גניבות רכבים ופריצות, וביניהם גם מקרה השוד המזוין שהתרחש שלושה ימים בלבד טרם תחילת ריצוי עונשו.

מעצרם של שלושת החשודים שנעצרו במסגרת חקירת הפרשייה ביל"פ ציון הוארך מעת לעת בבימ"ש. בימים האחרונים הושלמה החקירה וגובשה נגדם תשתית ראייתית לביצוע העבירות המיוחסות להם, כל חשוד על פי חלקו ומעשיו, בהן: שוד, שהייה בלתי חוקית בישראל, התפרצויות, גניבה ועבירות פליליות נוספות.

השבוע הוגשו נגדם הצהרות תובע מטעם יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים והפרקליטות. מעצרם הוארך שוב עד לתאריך 8.8.24, ומחר צפויים נגדם כתבי האישום.

במסגרת חקירת הפרשייה, נעצר השבוע חשוד פלסטיני נוסף על ידי בלשי יל"פ ציון שפעלו עם לוחמי צה"ל במחנה עקבת ג'אבר שביריחו. חשוד זה, פלסטיני בשנות ה- 20 לחייו, נחשד גם הוא בהתפרצויות וגניבת כלי רכב בירושלים. מעצרו הוארך בבית המשפט לטובת מיצוי החקירה והעמדתו לדין בסיומה.

רפ"ק משה לויטן, מפקד היחידה ללחימה בפשיעה מרחב ציון, ציין: ״ניתן לדמיין את האימה שאחזה באותם הקשישים ברגעי השוד, והפגיעה שנגרמה למי שנפל קורבן למעשיהם של אותה כנופיה אלימה. לכן השקענו מאמץ רב ומשאבים רבים בחקירה הזו, באיתור החשודים, גיבוש הראיות והעמדתם לדין. ממצאי החקירה שניהלנו העלתה שמדובר בכנופייה של ממש שהשתמשו במידע שהשיגו כעובדי ניקיון ״תמימים״, ובחלוקת תפקידים בהם״.

עוד הוסיף: ״בנוסף גילינו שחלקם מועסק שלא כדין ללא אישורי השהייה המתאימים- וזה במקום לחדד שוב את הסכנות הגלומות בהסקה וכל סיוע אחר לשוהים בלתי חוקיים המעורבים לעיתים קרובות בפשיעה או בעבירות בטחוניות. שוטרי היחידה ללחימה בפשיעה ציון ומחוז ירושלים בכלל, ימשיכו בפעילות נחושה ובלתי מתפשרת לאתר ולעצור את אותם העבריינים למניעת מעשי פשיעה ולשמירת שלום הציבור ורכושו״.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button