חדשות הארץמבזקים

יוסי דגן: ״דו"ח מבקר המדינה הוכיח שהיה ניתן למנוע את הפיגוע בחולון״

האם ניתן היה למנוע את הפיגוע בחולון? ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מצביע על פרטים מתוך דו"ח מבקר המדינה האחרון, ואומר כי המחדלים שהתגלו בדו"ח מהווים סכנה לביטחון הציבור וככל הנראה הובילו לפיגוע בחולון וליכולת של מחבלים לנוע ביו"ש ללא הפרעה.

לדבריו: "דו"ח מבקר המדינה הוכיח שהטענות שאנחנו מעלים פעם אחר פעם צודקות ונכונות, ע"פ דו"ח המבקר שפורסם רק לפני 10 ימים, מצביע על מחדלים חמורים, בין השאר על כך ששיעור ניכר מהמחסומים פתוחים ולא משמשים כמחסומים קבועים, וזאת על פי ההערכה ללא ידיעת המטכ"ל והקבינט המדיני בטחוני.

המשמעות המיידית של הממצאים הללו היא שמחבלים מסוגלים לנוע ביו"ש בחופשיות ללא כל בידוק, ומשם הדרך לפיגוע במרכז הארץ פשוטה הרבה יותר. באם אכן מסקנותיו של המבקר נכונות לגבי אי ידיעת המטכ"ל והקבינט המדיני בטחוני, הדברים חמורים הרבה יותר משום שהם מלמדים על נתק בין הביצוע של הפיקוד בשטח לבין הדרג המדיני שאמור להיות אמון על החלטות מסוג זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אם המחבל שיצא לפני מספר ימים מסלפית הסמוכה לאריאל, היה נתקל בבידוק במחסום כפי שהיה צריך להיות, יתכן ורינה דניב הי"ד ואברהם סומיכי הי"ד היו איתנו היום והפיגוע הרצחני בחולון היה נמנע. זה דבר שאסור לקרות, יש לסגור את כל המחסומים כפי שדרשנו כבר בעבר".

דגן הוסיף והודה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, על עבודתו המאומצת, והדגיש כי האמירות שלו ושל ראשי ההתיישבות בעניין המחסומים הביטחוניים הוכחו כנכונות. הוא גם הודה לחבריו, ראשי המועצות והערים על המאבק המשותף להחזרת המחסומים הביטחוניים.

"אני רוצה להודות למבקר המדינה מתניהו אנגלמן שעשה לילות כימים כדי להביא לסיום הדו"ח הזה שמוכיח כי האמירות של ראשי ההתיישבות נכונות בעניין הזה״, אמר והוסיף: ״ולהודות לחבריי ראש עיריית אריאל יאיר שטבון וראש מועצת קדומים עוזאל ותיק וראש מועצת קרני שומרון יהונתן קוזניץ שיחד נאבקים יום יום, להחזרת המחסומים הביטחוניים. כדי לשמור כאן על חיי אדם".

דו"ח מבקר המדינה, שפורסם בתאריך 23.07.2024 ונערך בחודשים דצמבר 2022 עד ספטמבר 2023, בחן את ההגנה על צירי התנועה ביהודה ושומרון והמענה לתושבים באירועי ביטחון. המבקר מצא כי צה"ל לא עמד בכל משימות ההגנה שקבע לעצמו, וכ-14%-57% מהן לא בוצעו לפי התכנון. מרבית המפגעים יצאו מהערים ג'נין, שכם ורמאללה, ואין ביציאות מערים אלו מחסומים קבועים.

כמו כן, מתייחס הדו"ח לסוגיות ביטחוניות נוספות ביהודה ושומרון, כדוגמת ההמתנה הממושכת לכבישים כדוגמת עוקף חווארה (32 שנה!), וכי המענה של מחוז ש"י של המשטרה אינו מספק מענה מהיר ואפקטיבי לאזרחים, וכי הכיסוי הסלולרי באיו"ש לוקה בחסר.

ראש מועצת שומרון ומבקר המדינה בסיור
צילום: רועי חדי

Back to top button