מבזקיםמשפטי/פלילי

7 בני משפחה מירושלים נעצרו בחשד להלבנת הון, מרמה וזיוף

הלילה (רביעי), פשטו שוטרים של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ופקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים על בתיהם של 7 חשודים בני משפחה, במסגרת פרשייה שכונתה "עסק משפחתי", בהובלת היחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ) מרחב קדם במחוז ירושלים.

במהלך החודשים האחרונים התנהלה במשטרה וברשות המיסים חקירה סמויה ונרחבת, במסגרתה החוקרים פעלו לאיסוף ראיות מפלילות נגד חשודים בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון, מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות, העלמת הכנסות ומסירת רישום כוזב לרשות המסים, הפצת חשבוניות פיקטיביות, ניהול עסק ללא רישיון, וכל זאת, בעקבות הפעלת עסקים פיראטים באזור מזרח ירושלים.

מהחקירה עולה כי החשודים פעלו בשיטתיות ולאורך זמן, ובמעשיהם הביאו להלבנת הון והעלמת מס בהיקף של מיליוני שקלים לאורך תקופה ממושכת בניגוד לחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבוקר הפכה החקירה לגלויה, עת פשטו כוחות המשטרה של מחוז ירושלים יחד עם פקיד שומה ברשות המיסים על בתיהם של החשודים במ.פ שועפט שבמזרח ירושלים. במהלך המבצע, נעצרו לחקירה שבעה חשודים בשנות 20-60 לחייהם תושבי מזרח ירושלים. במהלך הפעילות, בוצע חיפוש בבתיהם של החשודים, שם אותרו ונתפסו מסמכים רבים, פנקסי חשבוניות, כסף מזומן בסכום כולל של כ-170 אלף ש"ח מזומן וכ-2,500 דולר ועוד.

מעבר לאכיפה הפלילית, בוצעה גם פעילות אכיפה כלכלית, במסגרתה נתפסו ונגררו לחזקת המשטרה שבעה כלי רכב, שעפ״י החשד משמשים את אותם החשודים לביצוע העבירות, והם הועברו למגרש אחסנה. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה ובמהלך היום צפוייה המשטרה לבקש להאריך מעצרם של חשודים.

רפ"ק איתמר אוחיון מפקד היחידה ללחימה בפשיעה במרחב קדם: ״המאבק בפשיעה ובעבירות כלכליות באמצעות אכיפה משולבת, מאפשר לנו לחשוף, לאתר ולמצות את הדין עם עבריינים הפוגעים בציבור ובכספי המדינה והציבור. תוצרי החקירה הסמויה ואיסוף הראיות, לצד שילוב הזרועות של רשויות האכיפה ובראשם משטרת ישראל, הובילו למעצר החשודים״.

עו אמר כי ״לצד אתגרי הביטחון הרבים שלפתחנו ושמירת הסדר הציבורי ברחבי העיר ירושלים, אנחנו נמשיך להיאבק בכל הכלים שברשותנו במחוללי הפשיעה על כל גווניה למען אזרחי ישראל״.

מזומן
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button