מבזקיםפוליטי / מדיני

ח״כ כהנא לרון חולדאי: אל תחזיר את תל אביב למאבקים שלפני ה-7/10

ח״כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי), קורא לראש העיר תל אביב, רון חולדאי, "לא להחזיר את העיר תל אביב למאבקים של לפני ה-7/10". כהנא כתב: "אדוני ראש העיר, ‏האופי הליברלי של תל אביב יוכל לשאת תפילה בכיכר דיזנגוף גם אם באזור קטן ומתוחם בתוכה תתקיים תפילה בהפרדה מגדרית."

כהנא הוסיף: "‏אני יכול לדמיין פתרונות נוספים שיאפשרו גם תפילה כפי שנהגו אבותינו ואמותינו מזה אלפי שנים. ‏אדוני ראש העיר, ‏זה בידיים שלך לא להחזיר את העיר תל אביב למאבקים של לפני ה-7/10."

הדברים נכתבו בתגובה לפוסט שפרסם מוקדם יותר היום (רביעי), רון חולדאי בחשבון הפייסבוק שלו, בו נאמר: "כן לתפילה ולא לכפייה! אני מתפלל שהחגים יעברו ללא מאבקים ובהרמוניה. כעיר השומרת על זכויות הפרט, רשאי כל אחד בעירנו להתפלל מתי ואיפה שידבנו ליבו. את המרחב הציבורי שלנו אנחנו רוצים לראות כמרחב של הסכמה והתחשבות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו מקפידים על מרחב ציבורי פתוח, נגיש ומזמין לכל, ולכן, איננו מאפשרים תפילה בהפרדה מגדרית עם מחסומים פיזיים, במרחב הציבורי. זה מה שעמותת "ראש יהודי" ביקשה ולזה סירבנו! לא נקים מחיצות והפרדות בין גברים לנשים, בין אב לבתו, במרחב הציבורי. אני מייצר חיבורים בין בני אדם, ולא מחיצות. תפילות בהפרדה מתקיימות באין מפריע בבתי הכנסת הרבים בעירנו."

"ההתעקשות של בעלי אינטרסים כאלה ואחרים לקיים תפילה בהפרדה וחציצה בין גברים לנשים דווקא בכיכר דיזנגוף או במקומות מרכזיים אחרים בעיר, מטרתה לאתגר ולשנות את צביונה של עירנו, עיר שבה חיים כולם יחד, עיר שמכילה את כולם ללא הפרדות וללא מחיצות. בתל אביב-יפו יש למעלה מ- 500 בתי כנסת שפתוחים לתפילה לכולן ולכולם. בתקופת החגים אנחנו פורסים אוהלי תפילה רבים על מנת לענות על הצורך של הקהל הרחב הפוקד את בתי הכנסת."

חולדאי סיכם: "בכל שנותיי כראש עיר לא שמעתי מציבור דתי בעירנו טענות על הצרת צעדיהם. להיפך – כאן יש להם את החופש לנהוג על פי אמונתם. נמשיך להיות בשיח מתמיד עם הקהילות הדתיות המגוונות בעירנו תוך שמירה על חופש הפרט ועל ערכינו. נאפשר חופש דת, וגם – חופש מדת. כהרגלי, גם השנה אשתתף בתפילות כל נדרי בבית הכנסת בשכונה שלנו. אני יהודי, ערכיי יהודיים והמדינה שלנו היא מדינה דמוקרטית. ועל כך אני גאה."

מתן כהנא
ארכיון. צילום: שריה דיאמנט

Back to top button