מבזקיםפוליטי / מדיני

השר ישראל כ"ץ: הסנקציות נגד המתיישבים הן דבר חמור ביותר, יש לבטלן

שר החוץ ישראל כ"ץ אירח היום (רביעי) במשרד החוץ, את ראשי הרשויות ביהודה ושומרון וגורמי המקצוע במועצת יש״ע. הצדדים דנו בחשיבות ההגנה על אזרחי יהודה ושומרון, וסיכמו לפעול במישור המדיני לקידום הקמת "הגדר המזרחית" – במאמץ לבלום את הברחות הנשק שמתבצעות על ידי איראן, דרך ירדן אל שטחי יהודה ושומרון.

במהלך הפגישה העלו ראשי הרשויות את נושא הסנקציות על המתיישבים וביקשו מהשר לפעול בנושא. שר החוץ כ"ץ השיב כי הוא רואה בחומרה את הטלת הסנקציות, וכי גם בביקורו בארה"ב ובפגישותיו השונות, בין היתר עם מזכירת האוצר האמריקנית, הבהיר כי אין דבר כזה אלימות מתנחלים וכי למדינת ישראל יש מערכת משפט ואכיפה עצמאית שמסוגלת להתנהל בעצמאות.

שר החוץ כ"ץ וראשי הרשויות ביש"ע סיכמו להגביר את שיתוף הפעולה בין משרד החוץ לבין מועצת יש"ע. ראשי הרשויות שהשתתפו בפגישה: ראש המועצה האזורית בנימין ויו״ר מועצת יש״ע, ישראל גנץ; גיא יפרח, ראש עיריית מעלה אדומים; אלירם אזולאי, ראש מועצת הר חברון; ירון רוזנטל, ראש מועצת גוש עציון; יוסי אסרף, ראש מועצת גבעת זאב; אור פירון זומר, ראש מועצת אורנית; שרון אלפסי, ראש מועצת בית אריה; יונתן קוזניץ, ראש מועצת קרני שומרון; דובי שפלר, ראש מועצת אפרת; אייל גלמן, ראש מועצת חברון; הרב אליהו גפני, ראש מועצת עמנואל; ישראל ברמסון, ראש מועצת קרית ארבע; שי אלון, ראש מועצת בית אל; ועומר רחמים, מנכ״ל מועצת יש״ע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר כ"ץ: "אתם ארץ ישראל היפה, ההתיישבות היא בניין הארץ וחשוב שנראה לעולם איזה אנשים מיוחדים יש ביהודה ושומרון. אני רואה את הסנקציות כדבר חמור שיש לפעול נגדן בכל מקום כדי לבטלן."גם בביקורי בארה"ב העליתי את הנושא בפני מזכירת האוצר ושללתי את המושג אלימות מתנחלים – אני אומר לכל עמיתיי בעולם שאין דבר כזה אלימות מתנחלים".

כ"ץ הוסיף: "מדינת ישראל חייבת להגן על אזרחיה – ואני שמח שסיכמנו לפעול כדי לקדם את הקמת 'הגדר המזרחית' במטרה לבלום את הברחות הנשק של איראן, דרך ירדן, אל יהודה ושומרון".

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש״ע: "הסנקציות שמטילות מדינות חדשות לבקרים הן לא אירוע נקודתי של ההתיישבות, אלא משבר מתגלגל וחסר תקדים שהרשות הפלסטינית מנהלת מולנו. אנחנו מודים לשר החוץ ישראל כ״ץ על הפגישה החשובה היום ועל התגייסותו המלאה לטיפול במשבר זה. נמשיך לעבוד יחד, בכל המישורים עד שכדור השלג הזה ייעצר".

שר החוץ ישראל כ"ץ - ראשי הרשויות במועצת יש"ע
צילום: תקשורת משרד החוץ
שר החוץ ישראל כ"ץ - ראשי הרשויות במועצת יש"ע
צילום: תקשורת משרד החוץ
שר החוץ ישראל כ"ץ - ראשי הרשויות במועצת יש"ע
צילום: תקשורת משרד החוץ

Back to top button